جامعه

شاخص هوای اصفهان بر مدار زرد/ هوای ۲ منطقه در وضعیت پاک ثبت شد

داده‌های ۱۴ ایستگاه پایش فعال نشان می‌دهد؛

اصفهان- شاخص کیفی هوای اصفهان امروز سیزدهم بهمن ماه براساس داده‌های ۱۴ ایستگاه پایش فعال با میانگین ۶۲ در وضعیت زرد و قابل قبول ثبت شد.‌

مسئول امور کنترل کیفیت هوا در معاونت حمل و نقل شهرداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: میانگین شاخص هوای کلانشهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هشت صبح امروز پنجشنبه سیزدهم بهمن ماه بر اساس داده‌های دریافتی ۱۰ ایستگاه شهرداری در وضعیت قابل قبول ثبت شد.

جمشید لقایی با بیان اینکه امروز شاخص هوا در ۲ ایستگاه سپاهان شهر و خیابان میرزا طاهر با میانگین ۳۶ و ۲۸ وضعیت پاک در این مناطق را نشان می‌دهد، افزود: شاخص هوا در ایستگاه محله کردآباد با ۷۶، بلوار کاوه و دانشگاه صنعتی اصفهان با ۹۲، خیابان فیض با ۷۳، خیابان فرشادی با ۷۴، محله ولدان (ورزشگاه میثاق) با ۶۴، رهنان با ۶۰ و میدان انقلاب با ۵۹ AQI در وضعیت زرد و قابل قبول است.

وی با اشاره به قطعی ایستگاه میدان باهنر اضافه کرد: به گروه‌های آسیب پذیر چون افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و ریوی، سالمندان، زنان باردار و کودکان توصیه می‌شود فعالیت‌های سنگین و طولانی در فضای باز را کاهش دهند.

شاخص کیفی هوا در ایستگاه‌های شهرداری اصفهان- ۱۳ بهمن

به گزارش مهر، بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست (منطقه اصفهان)، شاخص هوا در خیابان احمدآباد با ۷۰، استانداری با ۶۱ و بزرگراه خرازی با ۶۵ در وضعیت قابل قبول و در خیابان رودکی با ۳۰ AQI در وضعیت پاک ثبت شد. همچنان ایستگاه پروین، باغ غدیر و خواجو قطع است.

امروز ایستگاه‌های پایش هوا در شاهین شهر با ۷۹ و در سجزی با ۶۲ AQI در وضعیت قابل قبول و در مبارکه به ترتیب با ۱۱۹ AQI در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس بوده و مابقی ایستگاه‌ها در شهرهای مجاور اصفهان از جمله خمینی‌شهر، زرین‌شهر و منطقه صنعتی دولت آباد و کاشان نیز قطع است.

گفتنی است وضعیت کیفی هوای کلانشهر اصفهان در ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه و تا لحظه انتشار این گزارش با شاخص ساعتی ۱۳۳ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا