شهرستان ها

۵۳ کلاس درس به آموزش و پرورش استان زنجان تحویل داده شد

زنجان-مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز استان زنجان از افتتاح ۷ مدرسه با ۵۳ کلاس درس همزمان با دهه فجر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا اسلامی، ظهر پنجشنبه در آیین افتتاح مدرسه شهدای دیزج آباد اظهار کرد: افتتاح ۷ پروژه آموزشی در قالب ۵۳ کلاس درس در نقاط مختلف استان به طور همزمان با سراسر کشور در دهه فجر به بهره‌برداری رسید.

وی تعداد پروژه‌های فعال مدرسه‌سازی در سطح استان را ۱۳۵ مورد برشمرد و گفت: از ابتدای سال تا کنون ۱۷ پروژه به بهره‌برداری رسیده است که شامل شامل ۱۶ مدرسه و یک سالن ورزشی می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان با اشاره به اینکه ۶۳۰ کلاس در حال ساخت است، ابراز کرد: ۴۹ مورد با استعداد ۲۷۸ کلاس درس در قالب پروژه‌های خیرساز احداث می‌شود که از هزینه ۱۰۰ کلاس آن در تعهد خیران و مابقی از محل اعتبارات دولتی تأمین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر احداث مدارس اقدامتی برای تعمیر و تجهیز نیز انجام می‌شود، بیان کرد: تجهیز ۱۳ پژوهش‌سرا در سطح استان، آسفالت ۱۰۵ هزارمتر مربع محوطه مدارس استان و نیز ایزوگام ۵۶ هزار متر مربع بام مدارس نیازمند عایق‌کاری نیز انجام شده است.

اسلامی با اشاره به اینکه با تحویل پروژه‌ها ۱۴ هزار و ۷۵۶ مترمربع به فضاهای موجود استان اضافه می‌شود، خاطرنشان کرد: تا پایان سال جاری، ۲ مدرسه دیگر نیز با ۱۸ کلاس درس در اختیار آموزش و پرورش استان قرار خواهد گرفت.

وی ظرفیت خیران در ساخت مدارس را موثر دانست و گفت: پروژه‌های خیرساز بعد تحویل از خیرین در ردیف اعتباری ملی و مشارکتی دولت قرار گرفته و از این ردیف اعتبار تکمیل می‌شون و صد درصد تجهیز مدارس خیرساز توسط اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس انجام می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان یادآور شد: پروژه شهید پناهی برچیدن مدارس کانکسی را دستور کار دارد و در نظر داریم انشالله تا پایان مهرماه ۱۴۰۲ مدارس کانکسی را جمع‌آوری کنیم و دانش‌آموزان در کلاس‌های ایمن، استاندارد و مستحکم حضور یابند.

وی با اشاره به اینکه ، تشریح کرد: در ایام‌الله دهه مبارک فجر تعداد ۱۳ پژوهش‌سرای موجود در سطح استان نیز به تجهیزات جدید و به‌روز، مجهز خواهند شد و در تلاش هستیم تا مهرماه سال ۱۴۰۲ دیگر پروژه‌هایی که پیشرفت فیزیکی بالایی دارند، با جذب اعتبارات مناسب آماده افتتاح کنیم.

اسلامی با بیان اینکه همواره در تلاش هستیم تا با بالاترین کیفیت ممکن مدارس را داشته باشیم تا در اهداف عالی جمهوری انقلاب اسلامی گامی موثر برداریم، ابراز کرد: آموزشگاه ابتدایی ۹ کلاسه شهدای دیزج آزاد با زیر بنای ۱۴۳۲ متر مربع و دیوار کشی۲۲۲ متر مربع همچنین محوطه سازی ۲۱۴۰ متر مربع است.

در ادامه این جلسه معاون آموزشی و پرورش استان زنجان نیز ضمن تأکید بر توجه به مسال پرورشی اظهار کرد: در ایام کورنا مسائل تربیتی بچه‌ها مورد آسیب قرار گرفت.

حسین میرزایی با اشاره به اهمیت مقوله تربیتی، از برگزاری نمایشگاه‌هایی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در ۱۰۵ مدرسه خبر داد .

گفتنی است ۱۱۰۰ مدرسه و پروژه آموزشی و پرورشی سراسر کشور در دهه فجر در ارتباط ویدئوکنفرانسی با رئیس جمهور افتتاح شد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا