شهرستان ها

آغاز نهضت علمی و پژوهشی با تهیه دانشنامه در حوزه دفاع مقدس

اراک- فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: با تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان یک نهضت علمی و پژوهشی در حوزه دفاع مقدس اتفاق افتاده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار محسن کریمی عصر پنج شنبه در مراسم رونمایی از مقاله نقش شهربانی استان در دفاع مقدس اظهار داشت: یکی از مهمترین دستاوردهای دفاع مقدس رشد علمی کشور است و علیرغم اینکه در بدترین شرایط وابستگی به خارج از کشور بودیم اما به همت جوانان و رزمندگان بزرگترین اقدامات انجام شد و پیچیده‌ترین کارهای علم در دفاع مقدس انجام شد.

وی افزود: جوانان ایرانی با الگو گیری از فرهنگ دفاع مقدس ما می‌توانیم را به شکل عملیاتی نشان دادند و در بسیاری از حوزه‌ها کشور را خودکفا و توانمند کردند و اینجا اهمیت نهادینه کردن فرهنگ دفاع مقدس مشخص می‌شود.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی تأکید کرد: دانشنامه دفاع مقدس گامی بلند برای معرفی و نهادینه سازی فرهنگ دفاع مقدس برای نسل جوان و نسل‌های آینده است و به نوعی پشتوانه راهبردی، فکری و معنوی است.

وی با بیان اینکه دانشنامه دفاع مقدس گامی بلند در راستای جلوگیری از تحریف و فراموشی سپردن فرهنگ دفاع مقدس است، گفت: با آغاز تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان یک نهضت علمی و پژوهشی در حوزه دفاع مقدس اتفاق افتاده که برکت این نهضت تولید علم در حوزه دفاع مقدس است.

کریمی افزود: امروز به همت پیشکسوتان، رزمندگان و اساتید دانشگاه که در دانشنامه استانی مشغول به فعالیت هستند مقاله نقش شهربانی استان مرکزی در دوران پرافتخار دفاع مقدس رونمایی شد و شهربانی نقش ویژه و برجسته ای در دفاع مقدس حوادث قبل از انقلاب دارد که باید برجسته شود و این مقالات گامی بلند در این راستا است.

وی خاطر نشان کرد: عملکرد شهربانی در سه بخش قابل مهم مقابله با منافقین در روزهای بیش از شروع جنگ تحمیلی، حضور در خط مقدم جبهه و پشتیبانی و همیاری در پشت جبهه و سطح شهر قابل بررسی است و خوشبختانه مقاله دانشنامه در این راستا بسیار جامع است و جای تقدیر از همه عزیزان دارد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا