ورزش

فقط به درخشش در میادین جهانی و المپیک می‌اندیشم

برترین آزادکار جهان:

قهرمان رقابتهای جهانی کشتی که چندی پیش عنوان برترین آزادکار جهان را نیز کسب کرد از هم اکنون به تکرار موفقیت و درخشش در رقابتهای جهانی و بازی‌های المپیک می‌اندیشد.

به گزارش خبرنگار مهر، درخشش رحمان عموزاد ملی پوش تیم کشتی آزاد ایران در سال ۲۰۲۲ باعث شد تا این کشتی‌گیر جوان و با آتیه، عنوان برترین آزادکار جهان در سال گذشته میلادی را از آن خود کند. این عنوان در حالی به این ملی‌پوش ایرانی تعلق گرفت که اتحادیه جهانی کشتی از میان ۵ نامزد دریافت عنوان ستاره کشتی آزاد جهان این انتخاب را انجام داد.

رحمان عموزاد که در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۲ صربستان و مسابقات قهرمانی آسیا موفق به کسب مدال طلا شد با اشاره به برنامه‌های خود برای رویدادهای مهم آتی اظهار داشت: مدتی در اردوی آماده سازی تیم ملی در خانه کشتی تمرینات خودم را در کنار دیگر آزادکاران و زیر نظر کادر فنی پیگیری می‌کنم.

وی افزود: خوشبختانه از نظر آمادگی جسمانی در وضعیت خوبی قرار دارم و با توجه به اینکه فعلاً تا سال آینده هیچ میدانی را پیش رو ندارم، فقط و فقط به پیگیری جدی تمریناتم می‌اندیشم تا آمادگی خودم را همچنان حفظ و تقویت کنم.

قهرمان کشتی جهان ادامه داد: به احتمال فراوان طبق برنامه باید ابتدای سال ۱۴۰۲ در یک تورنمنت بین المللی شرکت کنم، اما هدف اصلی من همانطور که بارها اعلام کردم حضوری موفق در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ صربستان و بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس است. در نهایت با تمام توان سعی دارم بتوانم در این میادین به خوشرنگترین مدال برسم تا باز هم دل مردم را شاد کنم.

آزاد کار وزن ۶۵ کیلوگرم تیم ملی کشتی اظهار کرد: مسئولین به ورزش اول کشور نگاهی ندارند و امیدوارم این مشکل بر طرف شود و ویژه کشتی گیران و مدال آوران را حمایت کنند تا دغدغه‌ای نداشته باشند و تمرکز خود را روی کشتی بگذارند.

عموزاد در پایان اظهار داشت: با توجه به شرایط جسمانی فعلاً قصد تغییر وزن را ندارم و تا بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس در وزن ۶۵ کیلوگرم کشتی خواهم گرفت.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا