شهرستان ها

هدف دشمنان ناامید کردن جوانان است/ آینده درخشان در انتظار مردم

آرادان- امام جمعه آرادان با بیان اینکه هدف دشمنان از جنگ شناختی، ناامید کردن جوانان است، گفت: دشمنان می خواهند با جنگ شناختی و ادراکی فکر و اندیشه جوانان ما را تغییر دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جلیل شریفی نیا در خطبه‌های نماز جمعه این هفته آرادان به میزبانی مسجد صاحب الزمان (عج) ضمن اشاره به ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، بیان کرد: تریبون نمازجمعه در اختیار مدیران دستگاه‌های اجرایی و خدماتی است که تا در بین مردم حضور یافته و گزارش عملکرد اقدامات صورت گرفته را با هدف امید افزایی و تبیین مسائل برای مردم به خصوص جوانان ارائه کنند.

وی با بیان اینکه دشمنان تلاش عجیبی می‌کند تا رژیم پهلوی را تطهیر کند و قصدشان این است که جوانان ما فکر کنند در زمان شاه مردم غرق در نعمات بودند، افزود: کسانی که سن و سالی دارند می‌دانند که وضعیت بالعکس بوده و مردم در خورد و خوراک شأن هم مشکلات جدی داشتند.

مردم در دوران رژیم قبل قدرت خرید نداشتند

امام جمعه آرادان با بیان اینکه اگر در زمان پهلوی و در مقاطعی ارزانی هم بود در عوض مردم قدرت خرید نداشتند و این موضوعی است که دشمنان نمی‌خواهند جوانان ما بدانند، گفت: همیشه در هر جامعه چند درصدی گرفتار وجود دارد اما مردم ایران بهترین غذاها را می‌خورند و در وسیع‌ترین خانه‌ها زندگی می‌کنند.

شریفی نیا با بیان اینکه این جنگی که دشمنان راه انداخته‌اند، جنگ شناختی و ادراکی است تا فکر و ذهن جوانان ما را تغییر دهند و آن را منحرف سازند، بیان داشت: جوانان ما اگر تحقیق کنند متوجه می‌شوند که در زمان پهلوی تمام جاده‌های روستایی خاکی بود و روستاها حتی برق و مخابرات و بهداشت و … نداشتند و هیچ امکاناتی وجود نداشت.

وی با بیان اینکه ایران در آن دوران ۳۵ میلیون نفر جمعیت داشت و روزانه چهار الی پنج میلیون بشکه نفت فروخته می‌شد اما وضعیت مردم اسفناک بود، بیان کرد: شش سال قبل از انقلاب برف و کولاک سبب از بین رفتن صدها نفر از مردم شد و برخی روستاهای ما محو شدند اما شاه و همسرش در یکی از کشورهای اروپایی مشغول خوش گذرانی بودند لذا اینها را باید برای مردم گفت.

دسیسه دشمنان در جنگ شناختی

امام جمعه آرادان با بیان اینکه در رژیم پهلوی خبری از گاز نبود و مردم حتی نفت و زغال هم نداشتند، اما درست در همان زمان شاه در حال عیاشی بود، تاکید کرد: امروز اگر مردم خوی دچار زلزله می‌شود معاون رئیس جمهور، وزرا، رئیس هلال احمر، وزیر کشور و … بلافاصله در محل حاضر می‌شوند و تا حد امکان در خدمت مردم هستند و نمی‌گذارند که مردم گرسنه بمانند و اذیت شوند.

شریفی نیا با بیان اینکه در این کشور کارهای زیادی می‌شود که باید برای جوانان بازگو کرد، گفت: امروز دشمن می‌خواهد نسل جوان ما را ناامید از آینده کند و می‌خواهد بگوید که در این کشور کاری نمی‌شود و جوان ایرانی هیچ آینده‌ای ندارد در حالی که درست برعکس، ایران اسلامی آینده درخشانی دارد و ملت ما مردم امیدواری است لذا باید هوشیار بود.

وی در دیگر بخش سخنان خود با اشاره به اینکه شرایط مسافرت مردم آرادان به مشهد مقدس برای زیارت از سوی راه آهن تأمین شده است، تاکید کرد: ایستگاه قطار یاتری از این پس در مسیر مشهد مقدس عملیاتی خواهد شد و مردم آرادان می‌توانند به صورت مستقیم به زیارت امام رضا (ع) بروند که از مسئولان بانی این امر خیر، تقدیر می‌کنیم.

امام جمعه آرادان ضمن اشاره به اعتکاف و با بیان اینکه از همه مردم به خصوص جوانان و نوجوانان درخواست می‌کنیم که از اعتکاف استقبال خوبی داشته باشند و آموزش و پرورش نیز همکاری بهتری در این زمینه داشته باشد تا مشکل مرخصی این دانش آموزان معتکف هم حل شود تاکید کرد: خیران و نیکوکاران نیز توجه ویژه ای در سهیم بودن ثواب اعتکاف کنندگان داشته باشند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا