بین الملل

خطر برکناری بیخ گوش وزیر کشور آلمان

وزیر کشور آلمان در حالی که این مسئولیت خطیر در کشورش را بر عهده دارد حالا می خواهد قدم در مبارزات انتخاباتی ایالتی هسن گذاشته و مسئولیت دیگری را بر عهده گیرد که این مسئله با انتقادهای زیادی روبرو شده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه “زوددویچه سایتونگ”، نانسی فایزر، وزیر کشور فدرال آلمان هم زمان با این سمت می خواهد پا به عرصه مبارزات انتخاباتی حزب سوسیال دموکرات در ایالت هسن بگذارد.

با وجود بحران‌ها و چالش‌های بزرگ نانسی فایزر این جرات را به خود داده که در این انتخابات ایالتی هم شرکت کند.

این اقدامی است که در ائتلاف موسوم به چراغ راهنمایی در آلمان بحث‌های زیادی را به راه انداخته و حتی برخی خواستار کناره گیری وی شده‌اند . اما نانسی فایزر قول داده که در نتیجه این اقدام وزارت کشور فدرال آسیبی نخواهد دید.

این مقام 52 ساله در کابینه آلمان می‌خواهد کاندیدای اصلی حزب سوسیال دموکرات برای ایالت هسن شود. این انتخابات در 8 اکتبر ( 16 مهر ماه) برگزار می شود، اما در عین حال وی می خواهد همچنان در برلین وزیر باقی بماند. هدف جایگزینی حزب دموکرات مسیحی پس از تقریبا 25 سال قدرت در این ایالت است. او هنگام ارائه برنامه‌هایش اعلام کرد که فقط می‌خواهد به عنوان نخست‌وزیر به ویسبادن برود.

فایزر گفت: من از همان دقیقه اول یک پیشنهاد واضح ارائه می‌کنم. من برای پست نخست وزیری به هسنی‌ها درخواست می‌دهم.

فایزر از حمایت اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان برای اقدامات خود برخوردار شده است. فایزر تاکید می کند که او پیش از این رهبر اپوزیسیون در هسن بوده است. وی گفت: من برای برنده شدن مسابقه می‌دهم.

فایزر ابراز اطمینان کرد که نقش دوگانه امکان پذیر است. وی تاکید کرد که به دلیل مسئولیت در قبال کشورمان، وزیر کشور فدرال می‌مانم.

فایزر، امروز جمعه به طور رسمی از سوی حزب سوسیال دموکرات هسن در فریدوالد به عنوان کاندیدای برتر معرفی خواهد شد. وی با اشاره به مسائل کلیدی گفت: ما خواهان شرایط کاری خوب و دستمزد عادلانه هستیم. و ما بهترین فرصت‌های شروع را برای همه کودکان، زندگی مقرون به صرفه از اجاره تا حمل و نقل عمومی، حفاظت از آب و هوا و احترام و امنیت برای همه مردم می خواهیم، ​​صرف نظر از اینکه اهل کجا هستند یا چقدر درآمد دارند.

اما اکنون فایزر حتی از طرف شرکای ائتلاف در ائتلاف موسوم به چراغ راهنمایی انتقاداتی را دریافت می‌کند.

کنستانتین فون نوتز، سیاستمدار داخلی حزب سبز آلمان در این باره گفت: مدیریت وزارت کشور فدرال آلمان یک شغل پاره وقت نیست. به خصوص در این زمان‌ها این طور نیست. با این حال اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان انتظار ندارد که نامزدی فایزر بر کار او به عنوان وزیر تأثیر بگذارد. شولتز روز پنجشنبه در یک جلسه پرسش و پاسخ با شهروندان در هسن گفت: می‌توانم در مورد نانسی فایزر، که می‌دانم زنی بسیار بسیار وظیفه‌شناس است، بگویم: او هر روز برای وظیفه‌ای که دارد کار انجام می‌دهد.

فایزر حالا وظایف قابل توجهی برای انجام دادن دارد و انتقاد از نقش دوگانه شرایط را برای او دشوار می‌کند.. این سوسیال دموکرات که در سال 2021 توسط اولاف شولتز به برلین آورده شد و گفته می‌شود ارتباط خوبی با صدراعظم دارد، ریاست یکی از بزرگترین بخش‌های دولت را با وزارت کشور فدرال و 19 مقام زیرمجموعه آن برعهده دارد. مسئولیت‌های آنها از مبارزه با تروریسم و ​​حفاظت از قانون اساسی گرفته تا مسائل مربوط به حفاظت مدنی و پناهندگی تا قانون خدمات ملکی را شامل می‌شود. بسیاری از شهرداری‌ها همچنین هشدار می‌دهند که افزایش تعداد پناهندگان آنها را تحت تأثیر قرار خواهد داد. علاوه بر این، اکنون کاندیدای برتر در مبارزات انتخاباتی هم به مسئولیت‌های این وزیر آلمانی اضافه می‌شود.

فایزر در این راستا تشابهات با پرونده نوربرت روتگن را رد می‌کند. این سیاستمدار حزب دموکرات مسیحی در سال 2012 وزیر محیط زیست فدرال بود و به عنوان یکی از نامزدهای اصلی در نوردراین-وستفالن نامزد شد – اما قبلاً در سیاست ایالتی حضور نداشت. در مبارزات انتخاباتی ایالتی، او این موضوع را مبهم گذاشت که آیا می‌خواهد در صورت شکست رهبر مخالفان در دوسلدورف شود یا نه. روتگن در انتخابات شکست خورد – و همچنین پست وزارت خود را در برلین از دست داد. آنگلا مرکل صدراعظم وقت او را برکنار کرد.

فایزر اکنون گفت که این موارد قابل مقایسه نیستند. وی در این باره گفت: من عمیقاً در هسن ریشه دوانده‌ام، بیش از نیمی از عمرم را در سیاست‌های محلی و ایالتی درگیر کرده‌ام. این اقدام فایزر همچنین به ویژه با انتقادات شدیدی از طرف حزب دموکرات مسیحی مواجه شده است.

انتهای پیام/

منبع خبرگزاری تسنیم

آگهی
دکمه بازگشت به بالا