شهرستان ها

۲۰۰ طرح اشتغال زایی در شهرستان کهگیلویه حمایت می شود

دهدشت_ مجری استانی طرح های اشتغالزایی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) گفت: ۲۰۰ طرح اشتغال زا در کهگیلویه تا پایان سال مورد حمایت قرار می گیرد.

مجتبی دژه در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: بنیاد برکت ستاد فرمان امام (ره) از سال ۹۷ در شهرستان کهگیلویه مشغول و فعال شده است.

وی تصریح کرد: این بنیاد در سال ۹۷، ۱۱٠ طرح با مبلغ سه میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان در دو بخش چاروسا و دیشموک بعنوان پایلوت اجرا کرد.

دژه طرح‌های اشتغال زایی سال ۹۸ را با ۵۲۴ طرح به مبلغ ۱۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: سال ۹۹، ۵۷۶ طرح خرد به مبلغ ۲۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در این دو بخش مورد حمایت قرار گرفت.

دژه همچنین حمایت بنیاد برکت از دو بخش چاروسا و دیشموک در سال ۱۴۰۰ را با ۲۸۳ طرح به مبلغ ۲۴ میلیارد تومان دانست.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ تاکنون، ۳۰۰ طرح حمایت شده است، افزود: مبلغ این طرح‌ها حدود ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است.

دژه با اشاره به اینکه در شهرستان کهگیلویه با اولویت مناطق روستایی در حال فعالیت هستیم، خاطر نشان کرد: در حال حاضر روستاهای سادات مشهدی، کلایه سفلی، طولیان، شهرک اکبرآباد، چاه بردی، ضرغام اباد، لیرتخک، دستگرد، کوشک، خیارکاران، آدرکان، دشت مازه، روشن آباد، کلایه علیا، دهنو تل مرغ، راک، صنوگان و چنگوا روستاهای تحت حمایت هستند.

وی همچنین از مناطق گلزار دهدشت، سمغان و دره لبک بعنوان سه مکان پایلوت طرح شهرستانی نام برد و خاطر نشان کرد: این مناطق را به عنوان حاشیه شهر حمایت خواهیم کرد.

دژه بیان کرد: افرادی که متقاضی تسهیلات هستند بعد از ثبت نام و انجام فرآیند اهلیت سنجی اعتباری و فنی به بانک معرفی می‌شوند.

دژه با ابراز امیدواری از حمایت ۲۰۰ طرح دیگر تا پایان سال افزود: هر طرحی اعم از طرح کارگاهی، کارخانه یا نیمه فعال و خارج از مناطق نامبرده هدف باشد و مورد تأیید قرار بگیرد، تا سقف ۴ میلیارد تومان حمایت می‌شود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا