شهرستان ها

۲۰۰۰ پروژه بهداشتی در کشور به بهره برداری می رسد

میامی- وزیر بهداشت با بیان اینکه دستاوردهای بسیار خوبی در حوزه سلامت و بهداشت داشته ایم، گفت: در آینده نزدیک دوهزار پروژه بهداشتی به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام عین اللهی ظهر شنبه در مراسم بهره برداری و افتتاح بیمارستان امام رضا (ع) میامی ضمن بیان اینکه خدا را شاکریم در چنین روز فرخنده ای توفیق این را پیدا کردیم که در جمع بسیار صمیمی مردم شهید پرور میامی قرار بگیریم، ابراز داشت: پروژه‌های مختلفی در استان سمنان به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه طی انقلاب اسلامی دستاوردهای بسیاری در حوزه‌های مختلف از جمله بهداشت و درمان به ثبت رسیده است، افزود: در مورد بزرگترین ره آورد انقلاب در حوزه سلامت باید به این اشاره داشت که اول انقلاب با جمعیت حدود ۲۰ الی ۲۵ میلیون نفری مواجه بودیم و وابستگی کامل به غرب داشتیم و شاهد ارائه خدمات پزشکان بی کیفیت پاکستانی و هندی بودیم.

بالاترین دستاورد حوزه سلامت متعلق به ایران

وزیر بهداشت با بیان اینکه امروزه در منطقه بالاترین حوزه سلامت متعلق به ایران است، ابراز داشت: دو ماه پیش در کنفرانس سازمان بهداشت جهانی در قاهره حضور داشتم که باید به جرأت گفت در تمامی شاخص‌ها ایران با فاصله از دیگر کشورهای دنیا جلوتر قرار دارد.

عین الهی ضمن بیان اینکه علیرغم همه تحریم‌های ناجوانمردانه نه تنها مشکلات حوزه درمان خودمان را حل کردیم بلکه از سایر کشورها نیز برای درمان به جمهوری اسلامی مراجعه می‌کنند، تصریح کرد: دانشگاه بین‌المللی در دانشگاه تهران ایجاد کردیم و کاملاً این استعداد وجود دارد که اینگونه دانشگاه‌ها را ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه بزرگترین ثروت ما نیروی انسانی است، افزود: هیچ رشته‌ای در کشور نیست که نیروی انسانی بابت آن وجود نداشته باشد و این دستاورد بسیار بزرگی در آموزش نیروی انسانی است.

تولید ۹۸ درصد داروها در داخل کشور

وزیر بهداشت با بیان اینکه دستاوردهای بزرگی در حوزه دانش بنیان و دارو وجود دارد، ابراز داشت: ۹۸ درصد تولید دارو در داخل کشور صورت می‌گیرد.

عین الهی بابیان اینکه یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب حضور حوزه سلامت در مناطق محروم است، تصریح کرد: شبکه سراسری بهداشت و خانه‌های بهداشت در اکثر روستاهای کشور نهادینه شده و بهورزان نقش اساسی خود را در این حوزه ایفا می‌کنند.

وی ضمن بیان اینکه قدر دان نیروهای کارآمدی مثل بهورزان هستیم، افزود: در برخی از حوادث طبیعی که رخ می‌دهد بهورز آخرین نیرویی است که از منطقه خارجی می‌شود و کنار مردم حضور دارد.

هزینه کرد ۷۶ میلیاردی برای بیمارستان امام رضا (ع) میامی

وزیر بهداشت با بیان اینکه در تمامی استان‌ها دانشگاه‌های علوم پزشکی وجود دارد، ابراز داشت: این امکان به وجود آمده که اساتید و دانشمندان از همه نقاط کشور در حوزه سلامت این دانشگاه‌ها نقش آفرین باشند، دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هم از دانشگاه‌های بزرگی است که افتخار بزرگی در منطقه و کشور کسب کرده است.

عین الهی با بیان اینکه هر کدام وقتی حاجتی داریم به سمت مشهد روانه می‌شویم، تصریح کرد: این اسم مبارک امام رضا (ع) نیز به همین دلیل روی این بیمارستان گذاشته شده است و با توجه به تردد ۱۸ میلیون زائر طی ایام سال از این خطه، این ظرفیتی است که بتوان از خیر و برکت این مجموعه به خوبی استفاده کرد.

وی ضمن بیان اینکه با تلاش مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود و استانداری شاهد بهره برداری آن هستیم، افزود: ۷۶ میلیارد تومان برای این مجموعه هزینه شد که شامل بخش‌های عمومی، زنان، مردان، ویژه، سی. سی. یو، ان. ای. سی. یو، اتاق عمل، زایمان، درمانگاه، سونوگرافی، دیالیز و اورژانس می‌شود.

۷۷۰۰ تخت در حال افتتاح

وزیر بهداشت با بیان اینکه طی دولت سیزدهم ۱۰ هزار و ۸۰۰ تحت بیمارستانی افتتاح شد، ابراز داشت: هفت هزار و ۷۰۰ تخت دیگر نیز در حال افتتاح است یعنی در هیچ دوره‌ای به اندازه امسال و سال گذشته راه اندازی تخت نداشتیم.

عین الهی با بیان اینکه حدود ۸۵۰ پروژه بهداشتی تکمیل شده است، تصریح کرد: بالغ بر دو هزار پروژه دیگر نیز در آینده نزدیک به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: وضعیت بسیار وحشتناکی که در کرونا وجود داشت و خواست رهبر معظم انقلاب نیز مبنی بر کنترل کرونا بود علیرغم همه تحریم‌ها توانستیم با تکیه بر بومی سازی تولید واکسن این مقوله را مهار کنیم.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا