بین الملل

هشدار درباره سرمایه گذاری در اراضی اشغالی و افزایش مجوز سلاح

منابع وابسته به سازمان ملل درباره برنامه کابینه رژیم صهیونیستی برای افزایش مجوز سلاح به شدت هشدار دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، یک بانک مشهور آمریکایی همزمان با تشدید تنش و اختلافات داخلی بر سر قضیه اصلاحات قضایی کابینه رژیم صهیونیستی، نسبت به خطرات سرمایه‌گذاری در فلسطین اشغالی هشدار داد.

یک رسانه رژیم صهیونیستی یادداشتی از بانک«جی‌پی مورگان» منتشر کرده که در آن نسبت به خطرات سرمایه‌گذاری در فلسطین اشغالی در نتیجه طرح اصلاحات قضایی دولت و تنش‌های سیاسی در اراضی اشغالی هشدار داده است.

در این یادداشت آمده است که بازارهای داخلی رژیم صهیونیستی شاهد خطرات فزاینده‌ای است به گونه‌ای که تنش‌های ژئوپلیتیک نیز به دیگر نگرانی‌های سرمایه‌گذاران در رابطه با طرح اصلاحات قضایی دولت اضافه شده است.

بانک مذکور بیان کرده که اوضاع جاری در اراضی اشغالی، ممکن است به کاهش رتبه اعتباری رژیم صهیونیستی منجر شود.

هشدار درباره افزایش مجوزهای حمل سلاح

«وولکر تورک»، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد: برنامه کابینه اسرائیل برای افزایش مجوزهای حمل سلاح نتیجه‌ای جز خشونت بیشتر و ریخته شدن خون‌های بیشتر ندارد.

وی افزود: رواج سلاح در دست افراد، خطر قتل و مصدومیت را در میان فلسطینیان و اسرائیلیان افزایش می‌دهد و از کابینه خواسته که جلوی گسترش سلاح‌های آتشین در جامعه را بگیرد و ابراز نگرانی کرده که این وضعیت موجب نقض بیشتر حقوق بشر در منطقه شود.

کمیسر حقوق بشر سازمان ملل تاکید کرد: در سال 2022 شاهد رکوردشکنی در موارد قتل فلسطینیان در کرانه باختری و قدس شرقی بودیم و این وضعیت در سال 2023 هم به همین شدت ادامه یافته است.

شنبه گذشته، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، پس از جلسه کابینه امنیتی اعلام کرد که صدور مجوز حمل سلاح برای اسرائیلی‌ها افزایش خواهد یافت.

ناکامی صهیونیستها در بازداشت مجری عملیات در اریحا

ارتش رژیم صهیونیستی از صبح امروز حمله گسترده‌ای را در اردوگاه عقبه جبر در اریحا در کرانه باختری انجام داد.

هدف اصلی این عملیات بازداشت مجری عملیات تیراندازی به سمت رستورانی اسرائیلی در اریحا بود که هفته گذشته انجام شد اما باز هم دست خالی برگشت.

انتهای پیام/

منبع خبرگزاری تسنیم

آگهی
دکمه بازگشت به بالا