دانش و فناوری

ضرر 13.7 میلیارد دلاری بخش واقعیت مجازی و افزوده متا در سال 2022؛ سنگینی رویای متاورس روی سرمایه‌گذاران

شرکت متا در گزارش مالی خود از سه‌ماهه چهارم سال 2022 اعلام کرد که Reality Labs، واحد مسئول فعالیت‌های واقعیت افزوده، مجازی و متاورس آن 4.28 میلیارد دلار زیان عملیاتی را ثبت کرده تا در مجموع سال 2022 ضررهای آن به 13.72 میلیارد دلار برسد.

طبق گزارش CNBC، واحد Reality Labs موفق شد تا در سه‌ماهه چهارم 727 میلیون دلار و در کل سال میلادی گذشته 2.16 میلیارد دلار درآمد برای شرکت متا کسب کند که بخش زیاد آن شامل فروش هدست‌های Quest می‌شود. همچنین این میزان نسبت به درآمد 2.27 میلیارد دلاری این بخش در سال 2021 کاهش پیدا کرده است.

به عبارت دیگر، این بخش بیشتر از شش برابر میزان درآمدی که سال گذشته تولید کرده بود را از دست داد، در حالی که کمتر از 2 درصد از کل فروش متا را به خود اختصاص داده است.

بر‌اساس گزارش StreetAccount، تحلیلگران انتظار داشتند تا Reality Labs ضرر سه‌ماهه 4.36 میلیارد دلاری و درآمد 715.1 میلیون دلاری را ثبت کند.

ادامه سرمایه‌گذاری متا روی Reality Labs

Reality Labs

«سوزان لی»، مدیر مالی متا گفت که این شرکت انتظار دارد تا ضرر سالانه واحد Reality Labs آن در سال 2023 حتی بیشتر شود. لی با اشاره به این موضوع که آن‌ها با توجه به فرصت‌های بلندمدتی که در این زمینه مشاهده می‌کنند، به سرمایه‌گذاری روی آن ادامه خواهند داد و تلاش‌های متا در زمینه واقعیت افزوده، واقعیت مجازی و متاورس را یک «سرمایه‌گذاری طولانی‌مدت» خواند.

در همین حال، براساس داده‌هایی که توسط شرکت تحقیقاتی NPD Group با CNBC به اشتراک گذاشته شده، فروش هدست‌های واقعیت مجازی در ایالات متحده در سال 2022 نسبت به سال قبل کاهش یافته است.

در ماه جولای، متا اعلام کرد که قیمت هدست واقعیت مجازی Quest 2 خود را 100 دلار افزایش داده است. این شرکت در آن زمان گفت که این افزایش قیمت برای محاسبه فشارهای تورمی ضروری است. متا سپس هدست گران قیمت‌تر Quest Pro را در مهرماه امسال معرفی کرد و آن را به عنوان دستگاهی که برای کاربران حرفه‌ای و کسب‌و‌کارها طراحی شده با قیمت 1500 دلار در اختیار شرکت‌ها قرار داد.

منبع دیجیاتو

آگهی
دکمه بازگشت به بالا