شهرستان ها

۳ هزار کلاس درس در اصفهان نیازمند تخریب و بازسازی است

اردستان-مدیر کل نوسازی مدارس استان اصفهان گفت: حدود ۱۰ هزار کلاس درس در سطح استان دارای قدمت بالای چهل سال هستند و از این میان سه هزار مورد نیازمند تخریب و بازسازی است.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید نسیمی ظهر شنبه در مراسم افتتاحیه پژوهش‌سرای زواره، اظهار داشت: آنچه به عنوان برنامه کاری در مجموعه آموزش و پرورش مدنظر داریم، این است که در کنار بحث آموزش، کار مطالعات و پژوهش و همچنین تحقیقات تسهیل و انجام شود.

وی با بیان اینکه امسال رهبر انقلاب بر موضوعات دانش‌بنیان تاکید دارند، افزود: در این راستا پروژه پژوهش‌سرای زواره با همت خیر محترم به منظور انجام کارهای تحقیقاتی دانش آموزان در کنار تحصیل ساخته شده است.

مدیر کل نوسازی مدارس استان اصفهان تصریح کرد: این مجموعه پژوهش‌سرا دارای فضاهایی از جمله سایت کامپیوتر، سالن اجتماعات، سالن مطالعه و غیره است که از سال ۹۵ با همت خیر محترم با زیربنای ۹۰۰ مترمربع شروع شده بود با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

نسیمی با اشاره به افتتاح یک هزار و صد پروژه پژوهشی و آموزشی در سطح کشور، خاطرنشان کرد: در سطح استان اصفهان تعداد ۲۷ پروژه با ۱۳۶ کلاس درس با اعتبار ۱۱۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به وجود ۳۴ هزار کلاس درس در استان اصفهان، بیان کرد: حدود ۱۰ هزار کلاس درس در سطح استان دارای قدمت بالای ۴۰ سال هستند که طبق بررسی‌های انجام شده حدود سه هزار کلاس درس نیازمند تخریب و بازسازی هستند.

مدیر کل نوسازی مدارس استان اصفهان با بیان اینکه افزایش جمعیت و جابه جایی جمعیت در دو شیفته بودن مدارس مؤثر است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ما نیازمند ۶ هزار کلاس درس هستیم که اگر در سطح استان احداث شود فضاهای آموزشی در حد استاندارد مطلوب قرار می‌گیرند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا