شهرستان ها

ارسال ۵۰ قلم دارو به خوی توسط خیران سلامت/۲۰۰ مصدوم جراحی شدند

شاهرود- وزیر بهداشت بابیان اینکه خیران سلامت ۵۰ قلم دارو را به شهرستان خوی ارسال کردند، گفت: اقلام دارویی مورد نیاز مصدومان زلزله زده خوی رصد می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام عین الهی بعدازظهر شنبه در پاسخ به پرسش خبرنگاران شاهرودی مبنی بر آخرین وضعیت امداد رسانی به مردم شهرستان خوی با بیان اینکه از انبار دارویی این شهر بازدید به عمل آمده است، ابراز داشت: وضعیت دارویی در انبارها متناسب ارزیابی شده است.

وی با بیان اینکه ۵۰ قلم دارویی توسط مجمع خیران سلامت تهیه و امروز به شهرستان خوی ارسال شده است، افزود: وضعیت دارویی به صورت شبانه روزی رصد می‌شود تا هیچ کمبودی به این لحاظ برای بیماران این شهر وجود نداشته باشد.

وزیر بهداشت بابیان اینکه شش تیم بهداشتی شامل کارشناسان بیماری‌ها، بهداشت محیط، روان شناسی و خانواده به محل زمین لرزه اعزام شدند، ابراز داشت: این افراد وضعیت محیط را پایش و به وزرات بهداشت اطلاع می‌دهند لذا اوضاع بیماران بستری و تحت درمان نیز شبانه روزی مورد رصد قرار می‌گیرد.

عین اللهی بابیان اینکه بیمارستان قمر بنی هاشم خوی در این زمین لرزه دچار خسارت شد لذا در وهله نخست کار انتقال بیماران به سایر بیمارستان‌ها یا شهرهای همجوار در اولویت قرار گرفت، تصریح کرد: در این زمین لرزه بالغ بر هزار نفر مصدوم شدند که از این تعداد ۲۰۰ نفر جراحی شدند.

وی بابیان اینکه خدمات درمانی و بهداشت در خوی رایگان به مردم ارائه می‌شود، افزود: ترتیبی در نظر گرفته شد تا با توجه به وجود دانشکده پزشکی در خوی دانشجویانی که راه دور هستند از اسکان مناسب بهره مند یا برای ادامه تحصیل به استان‌های همجوار اعزام شوند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا