شهرستان ها

۶۱ درصد روزهای امسال مرگ ناشی از کرونا تک رقمی و صفر بوده است

سمنان- وزیر بهداشت با بیان اینکه ایران به لحاظ کنترل کرونا در دنیا وضعیت خوبی دارد، گفت: ۶۱ درصد روزهای سال جاری مرگ و میر کرونا تک رقمی و صفر بوده است.

بهرام عین‌اللهی در حاشیه سفر به سمنان در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه از شروع پاندمی کرونا همه مراکز درمانی و بیمارستان‌های کشور تا به این لحظه به صورت آماده‌باش هستند، ابراز داشت: با انجام قرنطینه، واکسیناسیون و رعایت موازین بهداشتی امروز شاهدیم که روند و سیر ابتلاء به کرونا در کشور کنترل شده است.

وی ضمن بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا امروز حدود ۱۹۱ روز آمار مرگ به دلیل ابتلاء به کرونا در کشور بسیار پایین گزارش شده است، افزود: به جرئت می‌توان گفت ۶۱ درصد روزهای سال جاری مرگ ناشی از کرونا تک رقمی و صفر بوده است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه هم اکنون در ابتلاء به کرونا نیز وضعیت پایداری به چشم می‌خورد، ابراز داشت: تولید و عرضه واکسن کرونا و مدیریت جهادی در این حوزه برای تشویق مردم به انجام واکسیناسیون توانست به جامعه مصونیت دهد.

عین اللهی با بیان اینکه طی دولت سیزدهم بالغ بر ۱۵۵ میلیون دوز واکسن کرونا به مردم تزریق شده است، تصریح کرد: این در حالی است که میزان واکسیناسیون از شروع دولت حدود ۱۵ میلیون دوز گزارش شده بود که این روند توانست ما را از این پیک عبور دهد.

وی با بیان اینکه وزرات بهداشت سه هزار شهید را در بازه کرونا تقدیم نظام سلامت کرده است، افزود: تا آذر ماه سال گذشته ۱۲۲ هزار نفر بر اثر ابتلاء به کرونا جان خود را از دست دادند و اکنون شاهدیم که این روند در کشور برای سال جاری به شدت کاهش داشته است و این مهم را مدیون جانفشانی، ایثارگری و همراهی خوب کادر پزشکی و پرستاری هستیم.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا