شهرستان ها

جشنواره موسیقی نواحی به کرمان بازگشت

کرمان _ نماینده کرمان و راور در مجلس گفت: با پیگیری های انجام شده قرار شد جشنواره موسیقی نواحی مجددا در کرمان برگزار شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا پورابراهیمی عصر شنبه در جلسه مشترک با حضور وزیر ارشاد و هنرمندان استان کرمان با تشکر از حضور مجدد وزیر ارشاد در کرمان اظهار داشت: این حضور بعد از پیگیری‌های مستمر برای راه اندازی تالار بی نظیر فرهنگ و هنر کرمان صورت گرفته و امروز بزرگ‌ترین و فاخرترین تالار فرهنگی هنری کشور در کرمان راه اندازی می‌شود.
وی درباره جشنواره موسیقی نواحی بیان داشت: با توجه به اینکه ۱۵ سال این جشنواره در کرمان برگزار می شده و امسال به دلیل شرایط خاصی که در استان وجود داشت، امکان برگزاری نبود و انتظار داریم از سال آینده مجدداً این جشنواره به استان کرمان برگردد و میزبان برگزاری جشنواره باشیم.
در این رابطه نیز وزیر ارشاد موافقت خود را اعلام کرد و قرار شد از طریق کمیسیون اقتصادی، ردیف بودجه خاصی در بودجه سال آینده لحاظ شده و این جشنواره به صورت سالیانه برگزار شود.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه خواستار حل مشکلات نیروی انسانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان راور شد و اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های بسیار خوب این شهرستان در حوزه فرهنگ و هنر، اما به دلیل فقدان نیروی تخصصی، این ظرفیت‌ها فعال نیست.
بنابراین گزارش، وزیر ارشاد با استخدام چند نیروی تخصصی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی راور موافقت کرد.
پورابراهیمی خواستار حل مشکلات مطبوعات استان و تأمین اعتبار موزه مطبوعات شد.
در این جلسه تدوین کتاب تاریخ مطبوعات استان کرمان توسط خانه مطبوعات و دانشگاه مصوب و مقرر شد در رابطه با بیمه خبرنگاران، نشست مشترک وزارت ارشاد، رفاه و کمیسیون اقتصادی برای تعیین تکلیف سهم کارفرما در بیمه خبرنگاران در سراسر کشور بررسی و اقدام شود.
نماینده مردم کرمان و راور در پایان اظهار داشت: از سال گذشته تلاش کردیم در تبصره ۱۸ فعالیت‌های حوزه فرهنگی و هنری و صنایع خلاق بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند که در استان کرمان نیز عدد قابل توجهی جذب شده است و در صورتی که کمیته اقتصاد فرهنگ و هنر تشکیل شود، می‌تواند به این مسئله کمک می‌کند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکل کارگروه اقتصاد فرهنگ و هنر در استان کرمان موافقت کرد.
گفتنی است: با توجه به گزارش مدیر پروژه، وزیر با ساخت فیلم فاخر قبه سبز کرمان با همکاری مؤسسه فارابی و استفاده از تبصره‌های بودجه امسال در این رابطه موافقت کرد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا