شهرستان ها

اسکان اضطراری زلزله زدگان خوی خاتمه یافت/ ١٠٠ اردوگاه دایر شد

ارومیه – استاندار آذربایجان غربی گفت: با تلاش هلال احمر و نیروهای نظامی و انتظامی، اسکان اضطراری زلزله زدگان شهرستان خوی به اتمام رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق معتمدیان شنبه شب در گفتگوی خبری، از ایجاد ١٠٠ اردوگاه با تمامی امکانات در مناطق مختلف شهرستان خوی خبر داده و افزود: در این اردوگاه‌ها خدمات حداکثری چون تأمین مواد غذایی و لوازم بهداشتی، تأمین امنیت و سایر خدمات به زلزله زدگان ارائه می‌شود.

وی با اشاره به توزیع بیش از ۴۰ هزار دستگاه چادر توسط جمعیت هلال احمر، خاطرنشان کرد: در طول یک هفته گذشته، ۱۶۰ هزار تخته پتو، ۴٧ هزار تخته موکت، ۱۵ هزار دستگاه وسایل گرمایشی در مناطق زلزله زده توزیع شده است.

استاندار آذربایجان غربی از توزیع ۱۲۰ هزار بسته غذایی ۷۲ ساعته توسط جمعیت هلال احمر نیز خبر داده و افزود: با تلاش و همراهی مردم، خیرین، موکب ها، نهادهای نظامی و جهادی، بیش از ۸۰ هزار غذای گرم به صورت روزانه در بین زلزله زدگان توزیع می‌شود.

معتمدیان همچنین با اشاره به نهایی شدن ارزیابی ۱۳۰ اکیپ بنیاد مسکن از میزان خسارت به اماکن شهری و روستایی، اضافه کرد: فردا ارزیابی‌ها و پیشنهادات را به هیأت دولت ارائه خواهم کرد تا ساخت منازل آسیب دیده با حمایت دولت در سریع‌ترین زمان آغاز شود.

وی در ادامه به تاکید رئیس جمهور بر تسریع روند خدمات رسانی اشاره کرده و افزود: با بسیج امکانات و استفاده از ظرفیت نهادهای مختلف و دولت، ساخت و بازسازی مناطق آسیب دیده با سرعت آغاز خواهد شد.

استاندار آذربایجان غربی از خسارت جزئی تا کلی به ۸۵ مدرسه در شهرستان خوی نیز خبر داده و یادآور شد: هماهنگی‌های لازم امروز با وزیر آموزش و پرورش جهت بازسازی مدارس آسیب دیده انجام شده و فعلاً کانکس‌های آموزشی جایگزین مدارس تخریبی خواهد شد.

معتمدیان همچنین با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها و مدارس در هفته جاری در شهرستان خوی غیرحضوری برگزار خواهد شد، افزود: با مشارکت نهادهای مختلف، دولت و خیرین، بازسازی و تعمیر مدارس به سرعت پیش خواهد رفت.

وی با تاکید بر اینکه مردم به شایعات پیرامون زلزله توجه نکنند، تصریح کرد: مردم در منازل خود که آسیب ندیده، حضور یابند و کسبه و بازاریان نیز فعالیت‌های خود را ادامه دهند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا