شهرستان ها

۳۰ هزار پرونده با مصالحه در اردبیل مختومه شده است

اردبیل – رئیس توسعه حل اختلاف استان اردبیل گفت: ۳۰ هزار پرونده بعد از رسیدگی در شوراهای حل اختلاف استان با مصالحه مختومه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سیدحسین علوی شامگاه شنبه در آئین جشن میلاد علی (ع) و افتتاح هیئت صلح ورزشکاران و پهلوانان در زورخانه علی ابن ابیطالب اردبیل اظهار کرد: مرکز توسعه حل اختلاف در گام نخست از سال ۷۹ در شهر اردبیل آغاز شد و بعد از آن واحدهای مصالحه و حل اختلاف در سایر استان‌ها راه اندازی شد.

وی نتایج پرخیر و برکت این مجموعه را در کاهش ورودی پرونده‌ها به محاکم قضائی یادآور شد و خاطرنشان کرد: به تبعیت از استان اردبیل در سایر استان‌ها نیز شوراهای حل اختلاف تأسیس و راه اندازی شد تا هم راستا با رویکرد قوه قضائیه شاهد کاهش ورودی پرونده‌ها به مراجع قضائی باشیم.

رئیس توسعه حل اختلاف استان اردبیل افزود: بخشی از پرونده‌ها با مشارکت این نهاد و استفاده از ظرفیت‌های مردمی در مسیر صلح و سازش قرار گرفت و روز به روز شاهد تقویت این نهاد مردمی هستیم.

علوی از قوه قضائیه و نهاد دادگستری به عنوان ملجا و پناهگاه مردم یاد کرد و گفت: سال گذشته ۴۰۰ هزار پرونده وارد دستگاه قضائی استان اردبیل شده که از این تعداد ۱۱۰ هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف رسیدگی شده است.

وی ادامه داد: ۲۰ هزار پرونده ماهیت قضائی نداشته و از ۹۰ هزار پرونده با ماهیت قضائی یک سوم آنها با مصالحه مختومه شده است.

رئیس توسعه حل اختلاف استان اردبیل تصریح کرد: در قالب طرح «صبر» که برگرفته از صلح، بخشایش و رضایت است در جامعه ورزشی نیز تلاش می‌کنیم تا هیئت صلح ورزشکاران و پهلوانان را راه اندازی کنیم تا مشکلات این مجموعه به همت شورای حل اختلاف شکل گرفته حل و فصل شود.

علوی به اهدای احکام اعضای این هیئت اشاره کرد و گفت: تلاش این اعضا بر این خواهد بود تا در کوتاه‌ترین زمان به پرونده‌ها رسیدگی و با رضایت طرفین مختومه شوند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا