شهرستان ها

دانشگاه فنی تویسرکان نگاه اقتصادی نداشته باشد 

همدان-فرماندار شهرستان تویسرکان گفت: در حوزه تربیت منابع انسانی نگاه اقتصادی باید کنار گذاشته شود و ملاک، نیازهای آینده شهرستان تویسرکان در خصوص دانشگاه فنی باید مدنظر باشد.

حسین افشاری در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص انتقال دانشکده فنی این شهرستان بیان کرد: تعداد کرسی‌های دانشگاه‌ها زیاد و میزان داوطلبان کم شده است.

وی افزود: این موضوع یک واقعیت است اما به این معنی نیست که در شهرستان بزرگی مانند تویسرکان که بتازگی در مسیر توسعه قرار گرفته است تربیت نیروی انسانی برای سال‌های بعد و نیاز این شهرستان به داشتن دانشگاه فنی نادیده گرفته شود.

وی با بیان اینکه عده‌ای میگویند رشته‌های موجود در دانشگاه فنی در استان وجود دارد و دانشجویان غیر بومی برای کاهش هزینه‌ها در دانشگاه استان حضور داشته باشند خاطرنشان کرد: اینگونه نگاه اقتصادی در حوزه تربیت منابع انسانی بسیار برای آینده شهرستان مضر است و باید نگاه ویژه ای به آینده این شهرستان داشته باشیم.

فرماندار تویسرکان از بانی اصلی دانشگاه فنی که وزیر علوم هستند نام برد و خاطرنشان کرد: در مورد مشکلات احتمالی دانشگاه نباید صورت مسئله را پاک کرد بلکه نیاز است مسئله با منابع اعتباری که در اختیار وزارتخانه متولی، یعنی وزارت علوم تحقیقات و فناوری با پیگیری متولیان دانشگاهی شهرستان و استان رفع شود و به جذب دانشجویان بومی که در دیگر دانشگاه‌های کشور در حال تحصیل هستند کمک بسزایی کند.

افشاری از پیگیری نماینده مردم تویسرکان در مجلس و حمایت ویژه استاندار از طرح ضرورت وجود دانشکده فنی در این شهرستان نام برد و یادآور شد: وزیر علوم در جواب این طرح بیان کرده‌اند که هیچ تصمیمی مبنی بر جابجایی و کاهش رشته‌های تحصیلی دانشگاه فنی وجود ندارد و از این دانشگاه به عنوان یک ظرفیت خوب می‌توان نام برد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا