بین الملل

دعوت رسمی بن زاید از نخست‌وزیر عراق برای سفر به امارات


«محمد بن زاید» رئیس امارات در پیامی مکتوب از «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق خواست تا به ابوظبی سفر کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دفتر نخست‌وزیری عراق در بیانیه‌ای از سفر«عبدالله سلطان بن عواد العلیمی» وزیر دادگستری امارات متحده عربی به بغداد و دیدار با «محمد شیاع السودانی» خبر داد.

به نوشته خبرگزاری رسمی عراق، این وزیر اماراتی به طور رسمی نامه مکتوب محمد بن زاید را تقدیم السودانی کرد. بن زاید در این پیام از السودانی برای سفر به امارات با هدف توسعه روابط دو کشور و گسترش همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف دعوت کرده است.

نخست‌وزیر عراق نیز در پاسخ این نامه، ضمن تشکر از دعوت بن زاید، ابراز امیدواری کرد که در نزدیک‌ترین زمان ممکن به امارات برود.

دعوت رسمی از نخست‌وزیر عراق برای سفر به امارات پس از آن است که السودانی و محمد بن زاید روز جمعه طی یک تماس تلفنی با یکدیگر گفت‌و‌گو و رایزنی کردند.

دعوت از نخست‌وزیر جدید عراق برای سفر به امارات، در حالی است «فیصل الفرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی نیز هفته گذشته وارد بغداد شد و با مقامات عراقی دیدار کرد. به گفته مقامات عراقی، بغداد تلاش دارد روابط خود را با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در همه زمینه‌ها به خصوص جذب سرمایه اقتصادی گسترش دهد و برگزاری بازی‌های جام ملت‌های خلیج فارس در بصره نیز در این راستا تعریف می‌شود.

پایان پیام/م


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا