شهرستان ها

برگزاری محفل «خاطره گویی روزهای انقلاب» در ۲۰ نقطه از بیرجند

بیرجند- رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی گفت: ۲۰ مسجد و محله بیرجند میزبان برگزاری محافل خاطره گویی از روزهای انقلاب هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید کریمیان صبح یکشنبه به رسانه‌های گروهی بیان‌کرد: روزهای دهه فجر فرصتی است تا برای نسل نو از آنچه در زمان قبل از انقلاب رخ داده و آنچه امروز هستیم، بگوییم.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی با بیان اینکه برگ‌های خاطرات انقلاب را مدام باید مرور کرد، گفت: شاید نسل امروز و نوجوانان درکی از آن روزهای تاریخی نداشته باشند ولی ما باید خاطرات و وقایع آن ایام را برای نسل جدید تبیین کنیم تا گرفتار حیله‌های دشمن نشوند.

کریمیان با اشاره به برگزاری محافل خاطره گویی در مساجد بیرجند، ادامه داد: خاطره گویی یکی از بهترین اقدامات برای بازگویی حقایق، واقعیت‌ها و اتفاقات زمان قبل و بعد از انقلاب اسلامی است.

وی با تأکید بر اینکه خاطره وقتی از زبان خود مردم باشد به دل می‌نشیند، افزود: با خاطره گویی باید تبیین کنیم چگونه توانستیم با وحدت و همدلی و ایمان بر رژیم منحوس پهلوی پیروز شویم.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی با بیان اینکه ۲۰ مسجد و محله بیرجند میزبان برگزاری محافل خاطره گویی هستند، بیان کرد: در این محافل طی دهه مبارک فجر با حضور رزمندگان دفاع مقدس و انقلابیون به تبیین اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی به زبان ساده و هنری پرداخته می‌شود.

کریمیان اظهار کرد: برنامه‌های خاطره گویی در مساجد از ابتدای دهه فجر در بیرجند بر پا شده و با استقبال خوبی رو به رو بوده است.

وی با اشاره به اینکه این برنامه تا پایان دهه مبارک فجر ادامه دارد، یادآور شد: بهتر است این نوع محافل افزایش یابد تا شاهد برقراری ارتباط بیشتر بین نسل انقلاب و نسل جدید باشیم و نگذاریم دشمن از این فاصله به نفع خود بهره ببرد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا