شهرستان ها

مردم استان در اولویت بهره‌مندی از مواهب منطقه آزاد بوشهر باشند

بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه در منطقه آزاد بوشهر مردم استان نباید حذف شوند گفت: مردم استان در اولویت بهره‌مندی از مواهب منطقه آزاد بوشهر باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح یکشنبه در نشست با مدیران و کارکنان منطقه ویژه اقتصادی بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر از ثروت بزرگی به نام دریا و کرانه برخوردار است که باید توسعه اقتصادی استان با تکیه بر این ظرفیت‌ها محقق شود.

وی با اشاره به اینکه استان بوشهر جغرافیای فوق‌العاده‌ای برای توسعه اقتصادی و نقش‌آفرین در این حوزه دارد اضافه کرد: در صورتی که از فرصت‌ها به خوبی استفاده شود، بوشهر به استان اول کشور در عرصه اقتصادی تبدیل می‌شود ولی اکنون جایگاه سوم را دارد.

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه این استان جایگاه سوم کشور را بعد از تهران و خوزستان در تولید ناخالص ملی دارد افزود: بوشهر در عرصه انرژی و به‌ویژه تولید گاز و صادرات نفت و تولید محصولات پتروشیمی، تجارت دریایی، تجارت الکترونیک و… شاخص‌های کم‌نظیری را دارد.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های موجود در کشور به خوبی شناخته نشده و مورد استفاده قرار نگرفته است تصریح کرد: با مدیریت مناسب در عرصه سرمایه‌گذاری و مدیریت مالی، استان بوشهر به جایگاه اول کشور در عرصه اقتصادی می‌رسد.

آیت‌الله صفایی بوشهری نداشتن اسناد بالادستی برای تولید و سرمایه‌گذاری را یکی از مشکلات اساسی در استان بوشهر دانست و خاطرنشان کرد: سند چشم‌انداز توسعه دانش‌بنیان استان بوشهر در افق ۵۰ ساله تدوین و تصویب شده که توسعه استان با این سند به پیش می‌رود و در برنامه‌های توسعه نیز قرار می‌گیرد.

وی به تبدیل استان بوشهر به منطقه ویژه علم و فناوری اشاره کرد و ادامه داد: طرح‌های مهمی مانند شهرک صنعتی خرما و… ارائه شده ولی در مرحله اجرا به خوبی پیش نرفته است؛ اگر این طرح‌ها اجرا شده بود، استان بوشهر هیچ جوان بیکاری نداشت.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به نرخ بیکاری ۸.۴ درصدی در استان بوشهر خاطرنشان کرد: این نرخ بیکاری زیبنده استان بوشهر با این همه ظرفیت و جمعیت یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفری نیست و باید کاهش یافته و به صفر برسد.

وی با بیان اینکه منطقه آزاد بوشهر نباید به یک راهرو برای تبادل اقتصادی تبدیل شود تصریح کرد: باید تسهیلات تولید در منطقه فراهم شده و با ورود فناوری به منطقه آزاد بوشهر شاهد تبدیل آن به قطب تولید و اشتغال باشیم.

آیت‌الله صفایی بوشهری تاکید کرد: در منطقه آزاد بوشهر باید شرایط برای جوانان استان فراهم شود که همه مردم استان بوشهر از مواهب آن بهره‌مند شوند. منطقه آزاد بوشهر باید به نفع مردم استان و در خدمت مردم این استان باشد و باعث رشد کل کشور شود.

وی با بیان اینکه مردم استان بوشهر نباید در منطقه آزاد بوشهر حذف شوند تاکید کرد: این منطقه باید در رشد و توسعه استان بوشهر نقش‌آفرینی کند و به تولید ثروت عمومی و مردمی ایفای نقش کند.

امام جمعه بوشهر اضافه کرد: این سرزمین آبا و اجداد مردم استان بوشهر بوده و اکنون نیز مواهب منطقه آزاد در مرحله اول باید نصیب استان بوشهر شود. اینگونه نباشد که محیط زیست آلوده شود و مسائل دیگری به وجود آید ولی مردم هم از مواهب آن بی‌بهره باشند.

وی با تاکید بر اینکه استان بوشهر باید به جایی برسد که شایسته مردم این استان باشد خاطرنشان کرد: امیدواریم شاهد ریشه‌کنی فقر و بیکاری در این استان باشیم.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا