ورزش

مثلث موفقیت ناپولی: در پی قهرمانی پس از 33 سال!

ناپولی در حالی به دنبال کسب اولین عنوان قهرمانی پس از بیش از سه دهه است که عوامل بیرون زمین نقش مهمی در موفقیت این تیم ایفا کرده‌اند.

به گزارش “ورزش سه”، ناپولی در حال حاضر صدرنشین لیگ ایتالیاست و امیدوار است که بتواند روند درخشانش را در ادامه فصل حفظ کند  و برای اولین بار پس از فصل 90-1989 جام قهرمانی را بالای سر ببرد. 
این تیم بسیار به اورلیو دی لورنتیس، رییس این باشگاه، مدیون است که در طول تابستان تصمیم گرفت کالیدو کولیبالی، لورنزو اینسینیه، دریس مرتنز و داوید اوسپینا را از این تیم کنار بگذارد. آنها بدون حضور این بازیکنان به تیمی آرام بدون قهرمانان خودخواه تبدیل شدند. 
این تیم در عرض تنها چند ماه به نمادی از قدرت و جسارت تبدیل شد و حالا با 13 امتیاز اختلاف در صدر جدول رده‌بندی لیگ ایتالیا ایستاده است. 
این در حالی است که بسیاری از هواداران این تیم در تابستان به شدت از دی لورنتیس عصبانی و ناراحت بودند و معقتد بودند که کنار گذاشتن بازیکنان بزرگی که نقش رهبری این تیم را داشتند کار اشتباهی بوده است. 
در این میان نباید از نقش لوچانو اسپالتی در موفقیت این تیم چشم‌پوشی کرد. روابط عمومی خوب او باعث شد که خیلی زود رابطه بسیار خوبی با بازیکنان و هواداران ناپولی شکل دهد. او همیشه در پی دفاع از بازیکنانش است و این اهمیت بسیاری برای تیمش داشته است. 

1798533

این مربی ایتالیایی موفق شد توانایی و کیفیت فردی را به کیفیت جمعی در این تیم تغییر دهد و بسیاری از بازیکنان حتی این احساس را دارند که دست دیه‌گو مارادونا همراه آنهاست و این تیم را رو به جلو هل می‌دهد. 
اسپالتی تیمی ساخته که عطش بسیاری برای موفقیت دارد. آنها حالا بازیکنانی در اختیار دارند که برای رسیدن به جام قهرمانی حریص هستند و در عین حال از استعداد و جسارت خاصی هم بهره می‌برند. 
کریستیانو جونتولی، مدیر ورزشی ناپولی، دیگر چهره مهمی است که نقش مهمی در موفقیت این فصل این تیم و جذب بازیکنان نه چندان سرشناس اما قدرتمند برای تیم اسپالتی ایفا کرده است. خویچا کواراتسخلیا و کیم مین جائه دو ستاره مهمی بودند که او توانست با قیمتی قابل قبول به ناپل ببرد و حالا به بازیکنان کلیدی این تیم تبدیل شده‌اند. 

1798534

هیچ بازیکنی در پروژه وزشی حال حاضر این تیم دستمزدی بالاتر از شش میلیون یورو دریافت نمی‌کند و هرکس که نخواهد در این تیم بماند، بلافاصله درهای خروج به او نشان داده می‌شود. بسیاری معتقد هستند که شاید در پیش گرفتن همین راهکار باعث موفقیت ناپولی در این فصل شده است. 
ورزشگاه ناپولی به قلعه‌ای غیرقابل نفوذ تبدیل شده است، آنها در این فصل در این ورزشگاه شکست نخورده‌اند و به نظر می‌رسد که این تیم توانایی حفظ این روند شکست ناپذیری را تا ماه ژوئن دارند. 
این جام به ناپولی تعلق دارد و زمان آن رسیده که این تیم سلطه شهرهای شمالی بر جام قهرمانی سری A را بشکند. 
 

منبع ورزش سه

آگهی
دکمه بازگشت به بالا