شهرستان ها

۵۰۰ بیمار دارای اختلالات اعصاب و روان در دیر شناسایی شد

بوشهر- رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: تاکنون ۵۰۵ نفر بیمار دارای اختلالات اعصاب و روان در شهرستان دیر شناسایی شده است.

عباس آدمیت‌نسب در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به شناسایی ۵۰۵ بیمار دارای اختلالات اعصاب و روان اظهار داشت: حمایت هزینه ۳۸۶ نسخه دارویی بیماران دارای اختلالات اعصاب و روان شهرستان دیر انجام شد.

وی با اشاره به ارائه خدمات بهداشت روان به جمعیت تحت پوشش شهرستان اظهار کرد: بیماران دارای اختلالات اعصاب و روان به‌صورت فعال در مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان دیّر شناسایی و تحت مراقبت و درمان قرار می‌گیرند و تاکنون نیز در مجموع ۵۰۵ نفر شناسایی شده است.

آدمیت نسب در خصوص ارائه خدمات مراقبتی و دارویی رایگان به بیماران دارای اختلالات اعصاب و روان گفت: ۵۴ قلم داروی بیماران اعصاب و روان به‌صورت رایگان ارائه می‌شود که برای استفاده از خدمات دارویی رایگان، بیماران باید تشکیل پرونده داده و به‌صورت ماهانه توسط مراقبین سلامت و بهورزان و هر سه ماه نیز توسط پزشک معاینه شوند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: سال گذشته مبلغ ۱۰۳ میلیون ریال و طی ۶ ماهه سال جاری نیز مبلغ ۸۴ میلیون ریال بابت نسخ دارویی بیماران دارای اختلالات اعصاب و روان شهرستان حمایت هزینه‌ای و پرداخت شده است.

آدمیت‌نسب گفت: علاوه بر رایگان شدن داروهای بیماران اعصاب و روان دارای دفترچه بیمه روستایی، خدمات دیگری نیز در حوزه بهداشت روان به شهروندان ارائه می‌شود که از جمله آن می‌توان به آموزش‌های مهارت فرزند پروری، شناسایی اختلال‌های روانی، مشاوره رایگان و معاینات مستمر و دوره‌ای پزشک نام برد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا