شهرستان ها

۶ دهکده فناوری و دانش بنیان در مازندران راه اندازی شده است

فریدنکنار- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران گفت: تاکنون شش دهکده فناوری و دانش بنیان در حوزه های مختلف از جمله کشاورزی در استان راه اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن خیریان پور بعدازظهر یکشنبه در پنجمین روز ایام الله دهه فجر در مراسم افتتاح پروژه بخش کشاورزی شهرستان فریدونکنار با اشاره به اینکه علیرغم جنگ اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه ملت ایران با تکیه بر اقتصاد مقاومتی به درجه‌ای از بالندگی و شکوفایی در سالهای پس از انقلاب رسیده است.

وی افزود: در دهه فجر امسال بالغ بر ۱۳۲ طرح تولیدی و اقتصادی با اعتباری بالغ بر هزار و ۸۳۱ میلیارد تومان و اشتغال هزار نفر در بخش‌های مختلف اقتصادی و زیربنایی در مازندران بهره برداری خواهد شد؛ تصریح کرد: همچنین در این ایام ۱۵ طرح صنعتی و تولیدی با سرمایه گذاری هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی و نظام بانکی بهره برداری شد.

معاون استاندار مازندران با اشاره به اینکه ظرفیت‌های تولیدات بخش کشاورزی مازندران بالا است؛ تصریح کرد: این استان با تولید سالانه ۷.۵ میلیون تن محصول کشاورزی در تولید ۱۴ محصول رتبه نخست کشور را کسب کرده است.

خیریان پور با بیان اینکه تاکید ویژه مدیریت ارشد استان بر تقویت مقولات دانش بنیان و اشتغال است؛ گفت: بر اساس آمار سامانه وزارت کار از ابتدای امسال تاکنون ۴۵ هزار شغل جدید در استان ایجاد شده که به تعهد ۸۸ درصدی در این بخش در مازندران دست یافتیم.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا