شهرستان ها

مصالحه ۸۲ درصدی پرونده ها در مراکز مشاوره ایلام

ایلام-فرمانده انتظامی ایلام گفت: ۸۲ درصد پرونده های ارجاع شده به مراکز مشاوره و مددکاری ایلام منجر به مصالحه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار دلاور القاصی مهر صبح یکشنبه در مارسم رو مایی از کتاب تخصصی مشاوره و مددکاری اجتماعی توسط فرماندهی انتظامی ایلام با گرامیداشت ۱۳ رجب سالروز ولادت با سعادت حضرت علی (ع) بزرگ مرد عدالت و مظهر شجاعت و انسانیت و روز بزرگداشت مقام شریف پدر و انتخاب مبارک و شایسته این روز به عنوان روز مددکار، در این باره گفت: ارائه خدمات تخصصی و مشاوره‌ای یکی از راهکارهای مفید در کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی است.

وی با اشاره به ارجاع ۱۹ هزار و ۶۹۸ پرونده قضایی به کلانتری‌های استان در ۱۰ ماهه سالجاری گفت: از این تعداد بیش از ۱۲ هزار و ۵۳۶ پرونده به واحدهای مشاوره و مددکاری اجتماعی ارجاع شده است.

این مسئول انتظامی، خارج شدن بیش از یک دوم پرونده‌های ورودی از چرخه کار قضائی را از نتایج ارزنده حضور مشاوران و مددکاران در کلانتری‌های استان دانست و خاطرنشان کرد: مصالحه ۸۲ درصدی پرونده‌های ارجاعی به واحدهای مددکاری از اقدامات قابل تقدیر مددکاران اجتماعی است.

سردار القاصی مهر بیان کرد: بیش از ۵۰ درصد پرونده‌های ارجاع شده به مراکز مشاوره و مددکاری مشکلات خانوادگی ،۳۷ درصد نزاع و درگیری و ۱۳ درصد پرونده‌ها مشکلات حقوقی را در برمی گیرد.

فرمانده انتظامی ایلام با تاکید بر اینکه اکثر پرونده‌هایی که به مراکز مشاوره و مددکاری ارجاع داده می‌شود با موضوعات اختلافات خانوادگی بوده، بیان کرد: حل و فصل این پرونده‌ها نقش موثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی که منشاء آن نهاد خانواده است، دارد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: پلیس با راه اندازی واحدهای مشاوره در کلانتری‌ها و ارائه خدمات مشاوره‌ای به عموم مردم، بستر و زمینه پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی را مهیا کرده است.

سردار القاصی مهر تصریح کرد: امید است مشاوران و مددکاران در پرتو پر فروغ رفتار و گفتار با پیروی از سیره و منش حضرت امیر المومنین علی (ع) و مقتدای بی همتا در دستگیری از نیازمندان و یاری محرومان به توفیق روز افزون دست یابند.

وی در پایان بیان داشت: در راستای نگرش جامعه محوری پلیس، امروز مراکز مشاوره فراجا یک مرجع تخصصی در گره گشایی مشکلات مردم است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا