فرهنگ

«ترکیب‌بندی در عکاسی» به چاپ سی و سوم رسید

توسط انتشارات سروش؛

چاپ سی و سوم کتاب «ترکیب‌بندی در عکاسی» تألیف هارالد مانته توسط انتشارات سروش روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، چاپ سی و سوم کتاب «ترکیب‌بندی در عکاسی» نوشته هارالد مانته با ترجمه پیروز سیار به‌تازگی توسط انتشارات سروش عرضه شده است.

این کتاب تحلیل موشکافانه‌ای از سازاهای تصویر و نیز مثال‌های عکاسی عالی را مورد بررسی قرار داده است. اصل این کتاب به زبان آلمانی نوشته شده و قبلا به دو زبان انگلیسی و فرانسه ترجمه گردیده است. ترجمه فارسی این کتاب توسط پیروز سیار از روی ترجمه فرانسه آن صورت گرفته است و سعی دارد گوشه هایی از اصول بنیادی هنر ترکیب بندی را نشان دهد.

این کتاب در ۵ بخش قطع، نقطه، خط، سطح و تضادها نوشته شده است و مطالب آن به ۴۸ موضوع مجزا تقسیم شده است و برای هر مطلب عنصر ترکیب‌بندی مربوط به آن وسیله، مثال‌های عکاسی و طرح های توصیفی ارائه شده است.

در بخش قطع به موضوعاتی چون بررسی قطع سطح، قطع مربع و قطع مستطیل پرداخته شده است. نقطه قوی سطح، شکل‌های نقطه‌ها، همجواری دو نقطه و دگرگونی های مثلث دیدگانی از موضوعات بخش نقطه است.

در بخش خط نیز به خط عمودی، خط افق، خط مایل و تضادهای خط‌ها توجه شده است. در قسمت سطح به مثلث، دایره، مربع، مستطیل، شکل های آزاد، شکل‌های تخیلی و در بخش تضادها به موضوعات نقطه و خط، نقطه، سطح و خط، بخش بندی طلایی و تقسیم فضا، تضاد کمی و… پرداخته شده است. ترکیب‌بندی یا کمپوزیسیون از اجزا اصلی تشکیل دهنده یک عکس است و نقش به‌سزایی در رساندن مفهوم و خواست عکاس به مخاطب دارد و در این کتاب سعی شده مفهوم هنر عکاسی به خوبی برای خوانندگان روشن شده و دنیایی جدید از تصویر به روی وی گشوده شود.

چاپ سی و سوم این کتاب در ۱۰۸ صفحه مصور خشتی، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۱۷۰ هزار تومان عرضه شده است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا