سیاسی

واکنش فعالان دانشجویی به عفو محکومان حوادث اخیر/ دانشجویان: عفو رهبری نشان دهنده اقتدار جمهوری اسلامی است


دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: این عفو نشان دهنده اقتدار جمهوری اسلامی ایران است و نشان داد همان جمهوری اسلامی که این افراد در پی ساقط کردن و سقوطش بودند زندگی و حیات دوباره را به‌ آن‌ها اهدا کرد.

حوزه تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس: در پی پیشنهاد رئیس قوه قضاییه به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مبنی بر موافقت با عفو و تخفیف مجازات جمع قابل توجهی از متهمان و محکومان حوادث اخیر و همچنین محکومان دادگاه‌های عمومی و انقلاب و سازمان قضایی نیروهای مسلح، رهبر انقلاب اسلامی با این پیشنهاد موافقت کردند و در فرمانی با عفو ده‌ها هزار نفر از محکومان زندانی از جمله محکومان اغتشاشات اخیر موافقت کردند.

امیر محمد کولانی دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در گفتگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، با اشاره به عفو اخیر رهبری گفت: هر ساله مرسوم بود در آستانه دهه فجر عده ای از محکومان آزاد شوند ولی امسال با توجه به حوادث اخیر و شرایط خاص کشور این مسئله شرایط متفاوت بود.

 

 

 رهبر انقلاب جوانان کشور را مانند فرزندان خود می داند

وی افزود: الحمدلله با درایت دستگاه های مختلف اغتشاشات هفته ها است که تمام شده است، البته چیزی که رسانه های غربی القا می ‌کردند این بود که اگر اغتشاشات ادامه نداشته باشد برخورد با محکومان سخت تر و شدیدتر خواهد بود، ولی عفو رهبری نشان داد جمهوری اسلامی وجه رافتی دارد که جوانان کشور را مانند فرزندان خود می داند.

کولانی ادامه داد: این عفو نشان دهنده اقتدار جمهوری اسلامی ایران است و نشان داد همان جمهوری اسلامی که این افراد در پی ساقط کردن و سقوطش بودند زندگی و حیات دوباره را بهشان اهدا کرد. البته این عفو شامل جوانان فریب خورده خواهد بود و افرادی که اقدامات مسلحانه و جاسوسی کردند به مجازات اعمالشان خواهند رسید. 

جمهوری اسلامی با جوانان فریب خورده برخورد رحمانی دارد

محمد مهدی نوینی فرد دبیر کل اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد نیز در گفتگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، گفت: این عفو نشان دهنده این است که جمهوری اسلامی در عین این که خط قرمزهایی دارد و با اغتشاش گران برخورد می کند، با جوانان فریب خورده نیز برخورد رحمانی خواهد داشت.

 

 

این عفو نشان دهنده پایان اغتشاشات است

وی افزود: این عفو نشان دهنده پایان اغتشاشات در ایران اسلامی بوده و البته برای افرادی که مغرضانه در پی تخریب اموال عمومی و خصوصی مردم بودند نیز این هشدار را دارد که منتظر عدالت قضایی باشند.

دبیر کل اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد در پایان گفت: طبیعتا افرادی که در حوادث اخیر جرم قتل عمدی، شاکی یا مدعی خصوصی داشته باشند، ارتباط مستقیم با سرویس‌های اطلاعاتی و  جرم تخریب و آتش‌زدن تاسیسات دولتی و عمومی داشتند شامل این عفو نخواهند بود و شدیدترین برخورد با آن ها خواهد شد.

نرجس فرهمندفر دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده شریعتی نیز در گفتگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، با اشاره به عفو محکومان حوادث اخیر گفت: بار دیگر شاهد مواجهه پدارانه و هوشمندانه رهبرکبیر انقلاب در برخورد با خاطیان و محکومان و موافقت با عفو و تخفیف مجازات آنان بودیم.

 

 

این اقدام جواب محکمی در مقابل تخریب‌های چند ماه اخیر علیه جمهوری اسلامی است

وی افزود: این اتفاق اثباتی بر نگاه وسیع ایشان در مقابله با نظرات مخالف است. با وجود تهاجم همه‌جانبه رسانه‌ها و کشورهای غربی علیه چهره جهانی جمهوری اسلامی و ایجاد تصور خفقان و دیکتاتوری، این اقدام جواب محکمی در مقابله‌ی توهین‌ها و تخریب‌های چند ماه اخیر علیه جمهوری اسلامی بود.

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا