شهرستان ها

اکران ۱۶ فیلم بخش سودای سیمرغ جشنواره فجر در استان قم

قم- معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از اکران ۱۶ فیلم از بین ۲۴ فیلم بخش سودای سیمرغ جشنواره فجر در سه سالن سینمای این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کاظم رضوانی ظهر یکشنبه در نشست خبری چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر در قم که در سالن جلسات شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد، اظهار داشت: ۱۶ فیلم از بین ۲۴ فیلم بخش سودای سیمرغ جشنواره فجر در استان قم اکران می‌شود.

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم اظهار داشت: فیلم‌های جشنواره فجر امسال در سینماهای تربیت، بازار شهر و ونوس برای علاقمندان به سینما از ۱۷ تا ۲۴ بهمن به نمایش در خواهد آمد.

وی ابراز داشت: با هماهنگی‌هایی که در حال انجام است، امیدواریم که تعداد فیلم‌های جشنواره فجر در استان قم نیز افزایش یابد و هر فیلم در طول ایام جشنواره سه بار و در هر سینما یک نوبت به روی پرده می‌رود.

وی با بیان اینکه فیلم‌های جشنواره فجر در دو سانس ساعت‌های ۱۸ و ۲۰ پذیرای علاقه‌مندان است افزود: بلیت‌های جشنواره نیز از ساعت ۱۸ بعدازظهر روز یکشنبه ۱۶ بهمن ماه به صورت آنلاین از طریق سامانه‌های آی‌تیکت، ایران تیک و گیشه هفت به قیمت ۳۵ هزار تومان به فروش می‌رسد.

رضوانی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم اظهار داشت: نخستین جشنواره فیلم ۱۷ در ماه‌های گذشته به مناسبت کنگره ملی شهدای استان قم برگزار شد و فیلم‌های مستند خوبی در این ایام با موضوع فرهنگ اثار و شهادت تولید و در کنار آن نیز کارگاه‌های آموزشی خوبی نیز برگزار شده است.

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم بیان داشت: رویداد جشنواره فیلمنامه نویسی هشت بهشت و اکران فیلم‌های جشنواره مقاومت از ابتدای اسفند ماه سال جاری از جمله برنامه‌های فعالیت‌های معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم بوده است.

وی عنوان داشت: در اکران فیلم‌های جشنواره عمار نیز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم همکاری و مشارکت خوبی داشته است و با توجه به اینکه ظرفیت کانون‌های مساجد در این استان قابل توجه بوده، برنامه داریم تا فیلم‌های منتخب در این کانون‌ها به نمایش درآید.

رضوانی افزود: در شانزدهمین جشنواره سینما حقیقت نیز نمایندگانی از استان قم حضور داشتند که ۱۲ فیلم این جشنواره در سینما آیه در روزهای ابتدایی بهمن امسال اکران شد.

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم همچنین عنوان داشت: برگزاری جشنواره تئاتر استانی در قم خروجی خوبی داشته که دو کار به جشنواره منطقه‌ای و یک کار نیز به جشنواره تئاتر فجر راه یافته است.

وی ابراز داشت: راه اندازی سینماهایی در مناطق نیروگاه و خیابان امامزاده ابراهیم در دست پیگیری است و با توجه به فرسوده بودن تجهیزات سینما نور نیز با هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی به دنبال بروز رسانی تجهیزات این سینما هستیم.

رضوانی در خصوص فعالیت‌های خانه فرهنگ و هنر ملل نیز بیان داشت: با توجه به حضور قابل توجه اتباع خارجی در استان قم این مرکز یک محل تعاملی برای هنرمندان ایرانی و خارجی است که هم اکنون در حال شناسایی نیازها هستیم.

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با بیان اینکه برنامه‌های مختلفی در این ایام در این مرکز برگزار شده است اظهار داشت: در شب‌های ماه مبارک رمضان هر شب با محوریت یک کشور برنامه‌های فرهنگی و هنری در این مرکز دایره خواهد بود.

فیلم‌های «آنها مرا دوست داشتند» به کارگردانی محمدرضا رحمانی، «اتاقک گلی» به کارگردانی محمد عسکری، «بعد از رفتن» به کارگردانی رضا نجاتی، «پرونده باز است» به کارگردانی کیومرث پوراحمد، «جنگل پرتقال» به کارگردانی آرمان خوانساریان، «چرا گریه نمی‌کنی» به کارگردانی علیرضا معتمدی، «روایت ناتمام سیما» به کارگردانی علیرضا صمدی، «سرهنگ ثریا» به کارگردانی لیلی عاج، «شماره ۱۰» به کارگردانی حمید زرگرنژاد، «عطرآلود» به کارگردانی هادی مقدم دوست، «غریب» به کارگردانی محمدحسین لطیفی، «کاپیتان» به کارگردانی محمد حمزه‌ای، «گل‌های باوارده» به کارگردانی مهرداد خوشبخت، «های‌پاور» به کارگردانی هادی محمدپور، «هوک» به کارگردانی حسین ریگی و «یادگار جنوب» به کارگردانی پدرام دوماری و حسین امیری در طول ایام جشنواره فجر در قم اکران می‌شود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا