شهرستان ها

بیش از یک میلیون تن انواع آبزیان در کشور تولید می‌شود

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران گفت: در دنیا ۲۱۴ میلیون تن تولید انواع آبزیان است و در ایران نیز یک میلیون و ۲۵۶ هزار تن تولید وجود دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی:


به گزارش ایلنا، حسین حسینی در بازدید از شیلات استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: چهارمحال و بختیاری در حوزه آبزیان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است مخصوصا در حوزه ماهیان سردابی که دارای رتبه دوم کشوری است و بیش از ۲۰ هزار تن ماهی سردابی در این استان تولید می‌شود .

وی افزود: بیش از ۶۰ درصد خوراک آبزیان کل کشور در این استان تولید می‌شود و این موضوع اهمیت بالای دارد و پتانسیل ایجاد یک زنجیره ارزش از پیش‌تولید، حین تولید و پس از تولید در حوزه آبزیان در این استان وجود دارد.

حسینی خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه تحولی که برای سال ۱۴۰۴ وجود دارد مقرر شده در چهارمحال و بختیاری تولید ۲۵ هزار تن محصولات شیلاتی انجام شود، یکی از مواردی که در این استان مغفول مانده ارتقای ساختاری شیلات است که امیدواریم با پیگیری‌هایی که صورت گرفته جایگاه ساختاری و اداری شیلات استان از اداره به اداره کل تبدیل شود.

به گزارش ایلنا در کشور یک میلیون و ۲۵۶تن تولید انواع آبزیان است که ۷۰۲ هزار تن در حوزه صید و صیادی و ۵۵۷ هزار تن نیز در حوزه آبزی‌پروری است و پیش بینی می شود در افق ۱۴۰۴ این میزان به ۲.۶ میلیون تن افزایش پیدا کند.


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا