شهرستان ها

اجرای ۲۴ پروژه عمران روستایی با اعتبار ۲۸۶ میلیارد تومان

ساری- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران با اشاره به فعالیت دو هزار و ۲۷۰ دهیار در استان گفت: ۲۴ پروژه به ارزش ۲۸۶ میلیارد تومان در حوزه روستاها اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا علیخانی بعدازظهر یکشنبه در همایش دهیاران استان با گرامیداشت دهه فجر با بیان اینکه مفاهیم ارزشمندی نظیر زیبایی، سادگی، آسایش و معنویت در روستاها موج می‌زند، بر لزوم سرمایه گذاری در روستاها برای تأمین تولیدات و خودکفایی تاکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت نقش اقتصادی، عمرانی و اجتماعی روستاها گفت: حل مشکلات جوامع شهری وابسته به مهاجرت معکوس به روستاها است و کلید رفع مشکلات نظیر حاشیه نشینی و معضلات اجتماعی در گرو برنامه‌های توسعه روستایی است.

وی بر لزوم سرمایه گذاری در ابعاد گردشگری، صنایع محلی و تقویت زیرساخت‌ها در روستاها برای نیل به مهاجرت معکوس تاکید کرد و گفت: رسیدگی به مشکلات اقتصادی، عمرانی و فرهنگی روستاها وظیفه دولت است و دهیاران و شوراها در بررسی این مسائل نقش مهمی دارند.

علیخانی یادآور شد: در حال حاضر سه هزار و ۶۰۰ روستا وجود دارد که دو هزار و ۴۷۵ روستا دارای جمعیت بیش از ۲۰ خانوار هستند و در مجموع ۹۷ درصد جمعیت روستایی تحت پوشش دهیاری‌ها قرار دارند.

وی شمار دهیاران را دو هزار و ۲۷۰ نفر اعلام کرد و گفت: هزار و ۳۶۷ دهیار به صورت نیمه وقت و مابقی به صورت تمام وقت در حال فعالیت هستند و ۲۹۵ نفر از دهیاران را بانوان تشکیل می‌دهند.

معاون استاندار مازندران با بیان اینکه ۳۱ دهیار دارای مدرک دکتری هستند، گفت: ۹۷۵ نفر دارای مدرک کارشناسی و ۳۷۵ نفر دارای مدرک کاردانی هستند.

وی با اظهار اینکه ۲۴ پروژه با ارزش ۲۸۶ میلیارد تومان سال جاری در روستاها اجرا شده است، گفت: پیگیری و تلاش مستمر برای رونق و رشد اقتصاد روستایی از مهمترین وظایف و توقعات از دهیاران است.

وی ایجاد درآمد پایدار، شناخت و بالفعل کردن استعدادها و پتانسیل‌های اقتصادی روستاها را از دیگر وظایف دهیاران برشمرد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا