شهرستان ها

ضرورت جبران خسارات به شیلات چهارمحال و بختیاری

شهرکرد- معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: بارش های اخیر در چهارمحال و بختیاری به شیلات این استان خساراتی وارد کرد که لازم است این خسارات هرچه سریعتر جبران شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین حسینی ظهر یک‌شنبه در آئین افتتاحیه طرح‌های کشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: استان چهارمحال و بختیاری در حوزه آبزیان در جایگاه ویژه‌ای قرار دارد و در حوزه ماهیان سردابی با بیش از ۲۰ هزار تن تولید جایگاه دوم را در کشور به خود اختصاص داده است.

وی افزود: خوراک آبزیان نسبت به خوراک دام در استان از تکنولوژی پیشرفته‌ای برخوردار است و بیش از ۶۰ درصد خوراک آبزیان کل کشور در استان چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود که این حائز اهمیت است.

حسینی با اشاره به اینکه خوراک آبزیان سردابی، برخی از آبزیان گرمابی و میگو در استان از ظرفیت ویژه ای برخوردار است تصریح کرد: پتانسیل ایجاد یک زنجیره ارزش از پیش تولید، حین تولید و پس از تولید در حوزه آبزیان در استان چهارمحال و بختیاری به چشم می‌خورد.

وی با اشاره به اینکه یکی از آیتم‌هایی که در استان چهارمحال و بختیاری مغفول مانده بحث ارتقای ساختاری شیلات استان است، بیان کرد: امیدواریم با پیگیری‌های صورت گرفته جایگاه اداری شیلات را ارتقا دهیم تا این ظرفیت با تمام توان در حوزه شیلات پای کار بیاید.

حسینی ضمن اشاره به حوادث غیرمترقبه در کشور عنوان کرد: شیلات که در بستر رودخانه‌ها می‌باشند باید از یکسری ساختارها از جمله ایجاد سد شکن‌ها بهره‌مند شوند.

وی با اذعان بر اینکه امسال بیش از ۸ هزار تن ماهی قزل آلا در ۱۲ استان به‌خاطر بارش سیل از بین رفت گفت: یکی از زیر ساخت‌های نرم افزاری در این حوزه بیمه است که متأسفانه بیمه‌های موجود آن طور که باید و شاید تأمین کننده خسارت نیستند و لازم است صنعت شیلات یک بیمه تخصصی و صنعتی خودش را داشته باشد.

حسینی با اذعان بر اینکه متأسفانه اکثر مزارع خسارت دیده در استان بیمه نبوده‌اند و علت آن هم نبود حمایت ویژه و خاص از سمت بیمه است بیان داشت: باتوجه به بحران صورت گرفته بخشی از این خسارت پرداخت شده و دنبال می‌کنیم تا مابقی خسارت نیز پرداخت شود و هرچه سریع‌تر واحدهای خسارت دیده به چرخه تولید بازگردند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا