سینمای ایران و جهان

جلوه‌های ویژه دستمال تهیه‌کننده نیست!/ فیلم را در التهابات ساختیم

در نشست «بعد از رفتن» مطرح شد؛

کارگردان فیلم سینمایی «بعد از رفتن» می‌گوید به دنبال ساخت یک فیلم شریف که از جریان سینمای امروز دور باشد، بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری فیلم سینمایی بعد از رفتن به کارگردانی رضا نجاتی و تهیه کنندگی محمود بابایی عصر امروز یکشنبه ۱۶ بهمن ماه در محل پردیس سینمایی ملت، برگزار شد. در این نشست محمد برادران مدیر جلوه‌های ویژه بصری، آرمان فیاض مدیر فیلمبرداری، امیرحسین حداد طراح صحنه و چکامه میرخانجانی طراح لباس کارگردان و تهیه کننده را همراهی کردند.

در ابتدای این نشست، محمود بابایی گفت: تلاش کردیم با وقت کمی که داشتیم یک فیلم خوب بسازیم، فکر می‌کنم ما آخرین گروهی بودیم که برای حضور در جشنواره فیلم تولید کردیم درواقع فیلم ۶ آذر ماه کلید خورد.

رضا نجاتی نیز بیان کرد: نگارش این فیلم ۳ سال زمان برد، در این مدت اتفاقات زیادی رخ داد و در نهایت این فیلم به مرحله تولید رسید.

محمد برادران نیز توضیح داد: هر پروژه‌ای که ما را به چالش بکشد دوست دارم و این پروژه از جمله همین پروژه‌ها است. متأسفانه در چندسال اخیر که بچه‌ها یاد گرفته‌اند با کامپیوتر کار کنند، جلوه‌های ویژه تبدیل به دستمال تهیه کننده شده تا اشتباهات عوامل را پاک کند و من سعی کرده‌ام تا این نگاه برداشته شود چرا که ویژوآل باید چیزی به فیلم اضافه کند. در این فیلم داخل سیرک آنجا که بازیگر غیب می‌شود تا بخشی همه چیز سه بعدی شد.

امیر حسین حداد نیز ادامه داد: این گروه میل به خلاقیت داشت و باید در این میزان از خلاقیت فعالیت می‌کردیم.

رضا نجاتی گفت: ما در هر پلانی که می‌گیریم به سینما فکر می‌کنیم و حضور متخصصان به این امر کمک می‌کند. هیچ وقت فکر نمی‌کردم در فیلم اول خود اینقدر ریسک پذیر باشم.

آرمان فیاض بیان کرد: رضا نجاتی یک ایده‌ای را مطرح کرد و بعد یک سوال طول کشید تا این ایده به فیلم تبدیل شود. معتقدم گروه هنری فیلم به فیلم اضافه کرده و یک لحن بصری ویژه به فیلم داده است.

رضا نجاتی در ادامه گفت: مهمترین مساله این است که مخاطب به این فکر کند که آیا آرش می‌رود و یا می‌ماند. مهمترین چالش این روزهای فیلمسازان چالش بازیگر است و ما نیز دچار این چالش بودیم. درباره بازیگران فیلم هم باید بگویم صابر ابر با آقای بابایی آشنا بود و وقتی یک بازیگر چهره انتخاب می‌کنید دیگر بازیگران حرفه‌ای نیز به تیم تولید اعتماد می‌کنند.

وی در بخشی از صحبت‌های خود تاکید کرد که فیلم قابلیت تبدیل شدن به فیلم کوتاه را نداشته و به خوبی می‌توانست یک فیلم بلند سینمایی باشد. روز اول مراجعه به دفتر آقای بابایی، گفتم می‌خواهم تلاش کنم یک فیلم شریف تولید کنم. می‌خواستم کمی از جریان امروز سینمای ایران فاصله بگیرم.

محمود بابایی درباره حضور بازیگران در فیلم آن هم در زمان اعلام تحریم‌ها در سینما و حضور پیدا نکردن آن‌ها در نشست خبری هم توضیح داد: این یک اشل کوچک از دموکراسی است هرکسی دوست دارد در نشست شرکت می‌کند. اتفاقاً این فیلم را در همان ایام التهابات ساختیم. یکی از چالش‌های ما این بود که آیا در این دوره از التهابات باید فیلم بسازیم؟ و من می‌گفتم باید ساخته شود. چرا که کار فرهنگی تعطیلی ندارد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا