شهرستان ها

روستاها در حوزه های مختلف کشور نقش غیر قابل انکاری دارند

وزیر کشور گفت: روستاها در حوزه های مختلف کشور نقش غیر قابل انکاری دارند و قبل از انقلاب حتی روستاهایی که در نزدیک شهرها هم بودند.

وزیر کشور:


به گزارش ایلنا، احمد وحیدی عصر یکشنبه در همایش دهیاران استان مازندران در ساری با تبریک دهه مبارک فجر، افزود: مناطق روستایی استان در تولید و فرهنگ سازی نقش غیر قابل انکاری دارند که این موضوع بسیار دارای اهمیت است.

وی ادامه داد: روستاها در حوزه های مختلف کشور نقش غیر قابل انکاری دارند و قبل از انقلاب حتی روستاهایی که در نزدیک شهرها هم بودند از نظر آب، گاز و برق و بهداشت بسیار اسفناک بود و حدود ۷۰ درصد مردمی که در آن مقطع در این مناطق زندگی می کردند، شرایط بسیار بدی داشتند.

وزیر کشور بیان کرد: بعد از انقلاب اسلامی توجه زیادی به روستاها شد و شاید روستای بسیار کمی داشته باشیم که دارای آب و برق و گاز نباشد.

وحیدی تصریح کرد: با این وجود مهاجرت از روستا به مناطق شهری در سال های گذشته قابل توجه بود و باید دلیل این موضوع را باید پیدا کنیم و آن را درمان کنیم و مهاجرت معکوس داشته باشیم.

وی ادامه داد: به طور حتم یکی از دلایل این موضوع شغل نداشتن جوانان در روستاها و توجه نکردن به فرهنگ روستایی است و باید گفت ظرفیت های خوبی در کشور داریم که باید فرهنگ و اقتصاد این مناطق را احیا کنیم.

وزیر کشور گفت: بسیار خوشحال کننده است که در برخی از روستاهای استان با فرهنگ کار و تلاش با ایده پردازی شغل ایجاد کردند و اکنون محصولات آنان به نقاط مختلف جهان حتی کشورهای اروپایی صادر می شود.

وحیدی افزود: برخی از این روستاها جمعیت آن درصدد رفتن به مناطق شهری بودند اما با ایجاد شغل و همدلی و حفظ آداب و رسوم مناطق اکنون جمعیت در روستاها ماندگار شد.

وی ادامه داد: با همدلی جمعیت را در مناطق روستایی نگه داریم چراکه حضور روستاییان در مناطق شهری و کلان شهرها جزو سیاست های نظام نیست بلکه باید بیش از پیش به مناطق روستایی توجه شود.

وزیر کشور بیان کرد: ۴۷ مسوولیت برعهده دهیاران است و در وزارت کشور قرارگاه جهادی توسعه روستایی ایجاد شده است و دهیاران باید با برنامه ریزی اصولی وظایف خود را به خوبی انجام دهند.


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا