شهرستان ها

دشمن از طریق جنگ شناختی در پی ضربه زدن به نظام است

اردستان-کارشناس مسائل سیاسی گفت: دشمن امروز از طریق جنگ شناختی در پی ضربه زدن به نظام و اصول انقلاب است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود معلمی شامگاه یک‌شنبه در مراسم بزرگداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب در اردستان، اظهار داشت: چهل و چهار سال از عمر پربرکت انقلاب اسلامی می‌گذرد؛ انقلابی است که امام خمینی (ره) از همان ابتدا هدف آن را مشخص کردند؛ ایشان هنگامی که در نجف بودند مسائل مربوط به ولایت فقیه و انقلاب اسلامی را بیان می‌کردند.

وی افزود: مشکلات، موانع داخلی و خارجی و مقاومت‌هایی در برابر انقلاب اسلامی وجود داشته و این موضوع طبیعی است اما به دلایلی از جمله اعتقاد به اسلام، وجود رهبر آگاه و مردم همیشه در صحنه، انقلاب با قدرت در مسیر خود حرکت کرده است.

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: دشمنان از ابتدا تاکنون فتنه‌ها و برنامه‌ریزی‌های مختلفی داشته‌اند و با شکل دهی فتنه‌هایی نظیر سال ۸۸، ۹۶، ۹۸ و حتی همین سال اخیر در فتنه ۱۴۰۱ قصد داشتند که با این انقلاب مقابله کنند اما باز هم به هدف خود نرسیدند.

معلمی تصریح کرد: مردم گلایه‌هایی نسبت به مشکلات کشور دارند که طبیعی است اما هرگز از اصول و مسیر انقلاب گلایه‌ای ندارند و اطمینان دارند که اصل راه درست است.

وی بیان کرد: به هیچ وجه مردم از مسیر اصلی که همان مسیر انقلاب است کوتاه نمی‌آیند و به دنبال رهبری معظم انقلاب همچنان در حرکت هستند.

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: جنگی که امروز با آن روبه‌رو هستیم اصطلاحاً به جنگ شناختی معروف است که یک روزی جنگ نرم و یا نیمه‌سخت نام داشت.

معلمی تاکید کرد: هدف دشمن از جنگ شناختی این است که اعتماد مردم جامعه را نسبت به حاکمیت و نظام از بین ببرد و هدف دیگر نابود کردن نیروهای اجتماعی است چرا که این نیروها برای نظام سرمایه هستند.

وی یادآور شد: هر نظامی به جای جمهوری اسلامی بود و در طول این چهل و چهار سال با انواع فتنه‌ها روبه‌رو شده بود چندباره دچار فروپاشی شده بود؛ از جمله این فتنه‌ها، جنگ هشت‌ساله بود که بیش از ۴۰ کشور با ما جنگیدند پیروز شدیم.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: کار دیگر دشمن، مشروعیت‌زدایی از نظام است؛ ما دو نوع مشروعیت شامل مقبولیت مردمی و مشروعیت الهی داریم، نظام مشروعیت الهی را از خدا می‌گیرد اما مقبولیت با مردم است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا