ورزش

دعوت مربی تیم ملی کشتی از منتقدان به انتقاد باشرافت!

مربی تیم ملی کشتی آزاد با اشاره به اینکه عده‌ای بردها را به کشتی‌گیره و باخت‌ها را به مربی و آنالیزور نسبت می‌دهند، گفت: کاش در انتقادهای‌شان شرافت داشته باشند.

احسان امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درباره عملکرد تیم 6 نفره کشتی آزاد در تورنمنت رنکینگ‌دار زاگرب اظهار داشت: در این تورنمنت 6 فینالیست داشتیم که در فینال در کنار چهار برد، دو باخت را تجربه کردیم. هر کسی که دوم می‌شود نمی‌پرسند چه کسانی را بردی، بلکه می‌گویند به چه کسی باختی. این طبیعت کار است.

* یونس تا دور سوم با نولف کشتی می‌گرفت، او را می‌برد

وی در مورد شکست یونس امامی به نولف آمریکایی در فینال 74 کیلوگرم تصریح کرد: شرایط بدنی یونس خوب بود هرچند در پیک آمادگی نبود. او در این فصل آمادگی 5 دور کشتی گرفتن در یک روز را نداشت، آن هم کشتی‌هایی که همه 6 دقیقه طول کشید. بچه‎‌ها در مسابقات جهانی 4 دور کشتی در یک روز می‌گیرند و مبارزه آخر می‌‌ماند برای روز دوم، در حالی که اینجا 5 دور کشتی در یک روز گرفتند. کشتی‌های یونس هم سنگین بود. دور آخر بدنش کم آورد، هرچند دور چهارم هم لغزش داشت. در واقع تا دور سوم بدنش خوب بود و بعد از آن دچار افت شد. به هرحال در این ایام بچه‌ها بیشتر در اختیار خودشان بودند و تمرینات‌شان را دنبال می‌کردند.

وی ادامه داد: امامی، سالکازانوف و فضلی ایلماز دو عنوان‌دار جهان را برد و با همین بدن هم می‌توانست جیسون نولف آمریکایی را ببرد، اما اشتباه فنی هم داشت. به اعتقاد من اگر دور اول، دوم یا سوم با او کشتی می‌گرفت نولف را برده بود.

* تلاشی از آذرپیرا برای بردن اسنایدر ندیدیم

این مربی کرمانشاهی در خصوص عملکرد امیرعلی آذرپیرا مقابل اسنایدر در فینال وزن 97 کیلوگرم خاطرنشان کرد: قبل از این کشتی هم من و هم علیرضا دبیر با آذرپیرا صحبت کردیم و تأکید شد که اگر ببازی اتفاق خاصی نمی‌افتد اما اگر او را ببری، خیلی چیزها به نفع تو تغییر خواهد کرد تا بار کشتی گرفتن با اسنایدر از دوش او برداشته شود و راحت‌تر و بدون استرس کشتی بگیرد. به او گفتیم طوری کشتی بگیر که وقتی از تشک بیرون آمدی نگویی اگر الان با او مبارزه کنم، می‌برم. همه زورت را در این مبارزه بزن، اما وقتی کشتی تمام شد گفت او را می‌برم! مسئله این بود که آذرپیرا اصلاً نخواست اسنایدر را ببرد، بیشتر آمده بود که ببیند اسنایدر چه کسی است، که زور و تجربه او به آذرپیرا می‌چربید. خواست فقط محکم مقابل او بایستد اما هیچ اقدامی برای زیرگیری و امتیاز گرفتن نکرد. تلاشی از آذرپیرا برای بردن اسنایدر ندیدیم. به این ترتیب دو فینال ما نقره شد که یکی از آنها لااقل می‌توانست طلا باشد، خصوصا یونس امامی.

* اطری نمی‌خواست در فینال کشتی بگیرد

امینی درباره سایر نفرات که با طلا به کارشان خاتمه دادند، گفت: حسن یزدانی که شرایطش خوب بود. رضا اطری نمی‌خواست در فینال کشتی بگیرم، پایش کِش آمده بود، می‌گفت اگر بروم و 10-صفر شوم برایم بد است اما به او گفتم تو در فینال حاضر شو، هروقت احساس درد کردی و نتوانستی، به کشتی ادامه نده. جالب اینجا بود که کشتی فینالش از همه مبارزه‌هایش بهتر شد.

وی با اشاره به میزبانی خوب کروات‌ها از اولین تورنمنت رنکینگ اتحادیه جهانی عنوان کرد: خیلی خوب بود و این درواقع جزو بهترین میزبانی‌هایی بود که دیده بودیم. وقتی به مسابقات دانشجویان جهان رفتم واقعا حالم از مربیگری بد شد اما اینجا همه چیز منظم، شیک و دقیق بود.

*دژم‌خو تیم 9 نفره را دست تنها به یاریگین برد

مربی تیم ملی کشتی آزاد درواکنش به انتقاداتی که این روزها از اعضای کادرفنی پژمان درستکار می‌شود، خاطرنشان کرد: فرید دژم‌خو مربی سازنده است، با سه پرواز، از تهران به دوبی، مسکو و کراسنویارسک، تیم را به جام یاریگین برده، او تنها مربی اعزامی با 9 کشتی‌گیر بوده، تیمی که نه سرپرست، نه داور و نه هیچ فرد دیگری را کنارش داشته و همه این مسئولیت‌ها را باید او انجام می‌داده، این انتقادات خوب نیست. ضمن اینکه خوب است تکلیف را مشخص کنند، همه بردها برای کشتی‌گیران است و همه باخت‌ها برای مربی؟ در صربستان هم با ما همینطور برخورد شد. رحمان عموزاد و کامران قاسم‌پور که طلا گرفتند با استعداد و برنامه خودشان بود، اما باخت‌ها برای مربی، آنالیزور و … بود؟ اگر کُچ یونس امامی در فینال را اشتباه می‌دانند، چطور از کُچ او در مبارزه با سالکازانوف که کشتی‌‌گیر مطرح و عنوان‌داری است و یونس خیلی راحت او را برد، نمی‌گویند؛ یا از کشتی سوادکوهی.

* انتقاد علیرضا رضایی باشرافت بود

وی افزود: خوب است آدم در انتقاد کردن شرافت داشته باشد و اگر می‌خواهند موضوعی را نقد کنند، منتقد باشرفی باشند. چند روز قبل علیرضا رضایی انتقادی کرد و گفت تجربه احسان امینی کمتر از پژمان درستکار است. حرف درستی زده و انتقادش کاملاً بجاست. اصلاً ناراحت نشدم، چون واقعاً تجربه مربیگری‌ام خیلی کمتر است. مربیان تیم ملی که از مادر، مربی زاده نشدند! تجربه حضور در رده‌های سنی مختلف را داریم و بعد از پایان کشتی‌مان، مربیگری در رده‌های پایه و بزرگسالان را تجربه کردیم. هر کسی از یک جایی مربیگری کرده، این انتقاد شرافتمندانه است، کاش همه نقدها به این شکل بود. نه اینکه وقتی کشتی‌گیر می‌برد برد را صرفاً به خودش نسبت دهیم و فدراسیون قبلی و تیم‌های پایه و… و وقتی می‌بازد همه چیز پای کُچ نوشته شود.

انتهای پیام/

منبع خبرگزاری تسنیم

آگهی
دکمه بازگشت به بالا