جامعه

۴ برابر خانه‌های آسیب‌دیده در خوی چادر توزیع کردیم

کولیوند مطرح کرد؛

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه ۲۷۰۰ واحد مسکونی در خوی آسیب جدی دیده است، گفت: ۴ برابر خانه‌های آسیب‌دیده چادر توزیع کردیم.

به گزارش خبرنگار مهر، پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال در برنامه صف اول اظهارداشت: در شهرستان خوی شاهد حضور رئیس جمهور و به صورت میدانی بودیم، ایشان از اردوگاه‌هایی که مردم خوی به صورت اضطراری مستقر بودند و نیز از روستاهایی که به شدت متأثر از زلزله بود، دیدن کردند. از نزدیک دیدار صمیمی با مردم داشتند و برخی از چادرها را از نزدیک دیدند و از شرایط مردم بازدید کردند.

وی افزود: بعد از بازدید میدانی، با هیأت دولت دیدار داشتند و وعده‌هایی که به مردم دادند، عملیاتی کردند. خدماتی که در زلزله خوی انجام شده، وسیع است. همچنین خدمات ارزشمندی از طرف دولت و سازمان‌ها ارائه شد. همه تلاش کردند تا بهترین خدمات به مردم زلزله‌زده ارائه شود.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه برخی از امدادگران و نجاتگران ما به صورت خودجوش فعالیت می‌کنند، گفت: به محض اطلاع از حادثه زلزله، ما یک هماهنگی با وزیر کشور و رئیس بحران کشور و نمایندگان کشور داشتیم و همراه خود تیم واکنش سریع به شهرستان خوی فرستادیم. چهار ساعت و نیم پس از وقوع زلزله در شهرستان خوی بودیم. برنامه‌ریزی خوبی توسط استاندار در زلزله انجام شده بود.

کولیوند بیان داشت: در کمتر از ۵ ساعت، عملیات جست‌وجوی ما در ۷۲ روستا و سه شهر، توسط خود استان و کمک امدادگران انجام شده بود. اصلی‌ترین اقدام ما جست‌جو و نجات است تا دردی را کاهش دهیم و مجروحان را به مراکز درمانی کنیم. پس از آن، تمام افرادی که منازلشان آسیب‌دیده بود، اسکان اضطراری دادیم. ۲۷۰۰ واحد مسکونی آسیب جدی دیدند و ۷۵۰۰ واحد منزل مسکونی، آسیب جزئی دیدند.

وی ادامه داد: با توجه به پس‌لرزه‌ها و نگرانی برخی از افراد شهرستان، خیلی‌ها در چادرها و ماشین‌ها شب را به روز رساندند. همزمان پس از زلزله تا ۲۴ اردوگاه برای اسکان اضطراری آماده شد. همان روز با دو هواپیما اقلام ضروری را به بیش از ۴۰۰ تن با همکاری سپاه و ارتش در مدت زمان دو روز به شهرستان رساندیم.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه همکاری در توزیع چادر و اقلام ضروری توسط نیروهای سپاه و ارتش انجام شد، گفت: حدود ۱۱۰ اردوگاه تجهیز شده است. بیشتر اردوگاه‌ها در مدارس و سالن‌های ورزشی هستند. به هر چادر یک وسیله گرمایشی، به صورت استاندارد، کابل و روشنایی و سه شعله پریز برق توسط همکاران اداره برق به اردوگاه‌ها تحویل داده شد. همه دستگاه‌ها با هم همکاری خوبی داشتند و خدمات خوبی برای مردم انجام شد.

کولیوند افزود: روزانه ۸۰ تا ۹۰ هزار پرس غذا بین مردم توزیع شد. مشکلاتی هم وجود داشت که بیشتر آن‌ها به دخالت افراد غیرمسئول برمی‌گردد. در وجود همه امدادگران حالت جهادی وجود دارد. ما خودمان را شریک غم مردم دیدیم.

وی اعلام کرد: بیش از ۴۴ هزار چادر، برای خانواده‌ها توزیع شد و ۴ برابر خانه‌های آسیب‌دیده چادر توزیع کردیم.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا