دانش و فناوری

فراخوان جشنواره حمایت از پژوهش‌های کاربردی منتشر شد

از سوی پارک فناوری پردیس؛

فراخوان دومین جشنواره حمایت از پژوهش‌های کاربردی و مسأله‌محور «ریتکس»، با هدف رفع چالش‌ها و مسأله‌های زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور توسط تحقیقات دانشگاهی و فعالیت‌های پژوهشی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پارک فناوری پردیس، چشم‌انداز دومین جشنواره حمایت از پژوهش‌های کاربردی و مسأله‌محور «ریتکس»، گفتمان‌سازی و ایجاد بسترهای حمایتی جهت تحول و توسعه پژوهش‌های کاربردی و مسأله‌محور با نگاه ویژه به اولویت‌های علمی و فناوری کشور تعریف شده است.

قالب آثار مدنظر دبیرخانه، شامل پروژه‌های دانشجویی، ایده‌های پژوهشی، پایان‌نامه‌های کارشناسی‌ارشد، رساله‌های دکتری و طرح‌های پژوهشی اعضای هیئت‌علمی، دانشجویان و دانش‌آموختگان است. شکل‌گیری هسته‌های پژوهشی و تأکید بر پژوهش‌های گروهی از معیارهای پذیرش آثار جشنواره است.

کلیه پژوهشگران سراسر کشور می‌توانند بر اساس لیست اولویت‌های پژوهشی احصا شده که در سایت ریتکس به آدرس www.retechs.ir موجود است، اقدام به ثبت طرح پژوهشی خود کنند.

اهداف این جشنواره پیوند نظام‌مند پژوهش‌های علمی و زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور، فرهنگ‌سازی و ترویج گفتمان «پژوهش‌های مسأله‌محور»، ایجاد بستر تسهیلگری پژوهش‌های علمی کشور در جهت مهارت‌افزایی و تحقق کسب‌وکارهای دانش‌بنیان، ایجاد پویایی پژوهشی در توسعه نسل‌های نوین دانشگاهی هم‌جوار پارک‌های فناوری است.

همچنین توجه کلان و همه‌جانبه‌نگر به تمامی مقوله‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، فناورانه و مردمی زیست‌بوم نوآوری در کشور، شناسایی، تقدیر و حمایت از فعالان و کنشگران پژوهش‌های مسأله‌محور از دیگر اهداف این جشنواره است که در این میان تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی از اولویت بالایی برخوردار است.

برگزیدگان این جشنواره، از بسته‌های حمایتی ویژه‌ای برخوردار خواهند شد. علاوه بر تأمین محورهای تخصصی مورد نیاز شرکت‌ها در قالب این جشنواره، پارک فناوری پردیس از پژوهش‌های صورت‌گرفته در راستای اولویت‌های مدیریت و سیاست‌گذاری زیست‌بوم نوآوری کشور به صورت ویژه حمایت می‌کند.

جوایز برگزیدگان جشنواره در قالب بسته‌های حمایتی بلاعوض، تسهیلات و خدمات توانمندسازی، نمونه‌سازی و تجاری‌سازی در آیین اختتامیه جشنواره اهداء خواهد شد. هم‌چنین، ورود برگزیدگان جشنواره به زیست‌بوم نوآوری تسهیل می‌شود.

نگاه ما به دانش‌آموختگان دانشگاهی به عنوان کارآفرینان و نیروی انسانی کارآمد آینده زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور است و برگزاری جشنواره‌هایی نظیر ریتکس، در راستای شناخت و ورود آن‌ها به اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا