شهرستان ها

افتتاح و کلنگ زنی 12 پروژه در محدوده منطقه ۵ شهرداری شیراز

افتتاح و کلنگ زنی 12 پروژه با اعتبار ۳۶۱.۲ میلیارد تومان در محدوده منطقه ۵ شهرداری شیراز انجام شد.


به گزارش ایلنا، به‌مناسبت دهه فجر در دومین مرحله از برنامه‌های افتتاح و کلنگ زنی شهرداری شیراز، 12 پروژه با اعتبار ۳۶۱.۲ میلیارد تومان و کلنگ زنی تقاطع غیر همسطح قائم – رحمت در محدوده شهرداری منطقه ۵ با حضور استاندار فارس، شهردار شیراز، رییس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهری برگزار شد.

استاندار فارس در این مراسم با اشاره به بهره برداری از پیست موتورسواری بوستان مادر شیراز گفت: افتتاح چنین پروژه هایی ضمن الگوسازی برای سایر نقاط کشور، موجب رضایتمندی شهروندان نیز می شود.

محمدهادی ایمانیه تاکید کرد: چنین اقداماتی موجبات سلامت، آرامش و رفاه مردم و همچنین تشویق و ترغیب بیشتر جوانان در راستای کنترل هیجان آنها می شود.

ایمانیه افتتاح این پیست و سایر اقدامات در راستای توسعه را عاملی برای تقویت و ارتقای سلامت شهروندان، تخلیه انرژی های جوانان و نهایتا ایجاد نشاط سالم اجتماعی عنوان کرد.

استاندار فارس از تلاش های شهردار و شورای اسلامی شهر درخصوص رسیدگی به منطقه جنوب شیراز تقدیر کرد و افزود: بهره برداری از فاز نخست خط دوم مترو شیراز، تلاش برای بهره برداری از ورزشگاه پارس و… از جمله این اقدامات است.

0 (2) (2)

جهش عمرانی یک جهاد امیدآفرین است

در ادامه شهردار شیراز در آیین کلنگ زنی و افتتاح پروژه های شهرداری منطقه پنج، جهش عمرانی را به مثابه یک جهاد امیدآفرین، اعتماد سازی و خدمت رسانی به مردم توصیف کرد و گفت: تقریبا کم سابقه و شاید هم بی سابقه است که در ایام الله دهه فجر ١١٢ پروژه به ارزش ١٣٤١٠ میلیارد تومان به بهره برداری برسد یا عملیات اجرایی آنها آغاز شود.

محمد حسن اسدی ادامه داد: امروز در محدوده شهرداری منطقه پنج شاهد 12 پروژه تاثیرگذار هستیم که کلنگ زنی تقاطع رحمت – قائم به ارزش ٢٥٠ میلیارد تومان از جمله این پروژه‌هاست.

وی با تصریح بر این نکته که سازمان عمران سازمانی چابک در شهرداری است و قرار است این تقاطع هم با همکاری سازمان متبوع اجرایی شود، گفت: یکی از اهداف این پروژه دسترسی به مرکز شهر به ویژه از جنوب و شمال به حرم مطهر احمد بن موسی(ع) است و مقرر شده که طی ١٨ ماه به بهره برداری برسد.

شهردار شیراز به پروژه نواب در کمربندی جنوبی شیراز به عنوان یک تقاطع چندسطحی که بزرگترین تقاطع چند سطحی در شیراز و جنوب کشور است اشاره و بیان کرد: چندین هزار میلیارد تومان پروژه برای تعادل بخشی و خدمت رسانی به شهروندان مناطق جنوبی و کمتر برخوردار در دست افتتاح و اجرا قرار دارد.

اسدی اضافه کرد: همچنین در ادامه تقاطع قائم به رحمت از احمدی جنوبی، یک راه دسترسی نیز به حرم مطهر با اجرای یک خیابان دو طبقه را در ایام دهه فجر یا در اعیاد شعبانیه به اعتبار ٢٠٠٠ میلیارد تومان کلنگ زنی می کنیم که در نوع خود بی نظیر است.

وی با اشاره به افتتاح پیست موتورسواری در بوستان ٥٠ هکتاری مادر و مقایسه آن با بوستان ٢٧ هکتاری آزادی که طی ٦٠-٧٠ سال گذشته احداث شده، گفت: از شروع عملیات عمرانی بوستان مادر کمتر از یک دهه می گذرد اما برنامه های خوبی در این پارک یکی پس از دیگری در حال انجام است.

شهردار شیراز با بیان اینکه اگر اقدامات مطلوبی در پارک در دستور کار قرار نگیرد، شاید استقبال چندانی مردم از آن نکنند، افزود: جفاست که بگوییم بوستان مادر تنها بوستان محلی در منطقه ٥ است بلکه پارکی فرا منطقه ای ویژه شهروندان شیرازی است.

اسدی به پیست موتور سواری این بوستان هم اشاره و عنوان کرد: با بهره برداری از این پیست شاهد نمایش به یاد ماندنی و پرخاطره موتورسواران خواهیم بود.

شهردار شیراز همچنین از انجام مطالعات امکان سنجی احداث پیست موتورسواری در سه ناحیه دیگر شیراز خبر داد و گفت: تلاش می شود باشگاه سوارکاری فرامنطقه ای نیز در بوستان مادر راه اندازی شود.

اسدی در خصوص آغاز به کار باشگاه تیراندازی نیز گفت: سعی می کنیم این باشگاه نیز حداکثر تا سه ماه آینده همچون یک ‌مجموعه کامل راه اندازی شود.

وی با اشاره به هزینه های بالای پروژه های عمرانی گفت: به دلیل نوسان قیمت ها، گاهی پیمانکاران تمایلی برای اجرای پروژه هایی که در مناقصه آنها برنده شده اند، ندارند. از این رو انتظار می رود از محل تهاتر نفت کمک هایی به شهرداری برای اجرای پروژه ها انجام شود، اگر این امر محقق شود می توان پروژه هایی را به اجرا در آورد که چهره شهر را متحول کند.

اسدی در ادامه سخنان خود گفت: به هر میزان که کمک های استانداری از محل تهاتر نفت محقق شود شهرداری نیز چند برابر منابع را به میدان خواهد آورد تا پروژه های تحول آفرین هرچه سریع تر به بهره برداری برسد.

شهردار شیراز با اشاره به سایر پروژه ها خاطرنشان کرد: در انتهای هفته جاری نیز بهره برداری و مسافرگیری فاز ١ خط دو قطار شهری از میانرود تا امام حسین(ع) اجرایی و دور برگردان غیر همسطح بولوار شهید چمران نیز در این ایام افتتاح می شود.

او ضمن تقدیر از فعالیت شهردار منطقه ٥ و همکارانشان و همچنین ناظر شورای شهر شیراز در این منطقه، از حمایت همه مسئولان و شوراییان کلانشهر که دغدغه آنها مردم است نیز تقدیر کرد.


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا