بین الملل

وقوع زمین‌لرزه ۷ و ۷ دهم ریشتری در ترکیه/ کناره‌گیری وزیر دفاع اوکراین/ ادعای وال استریت ژورنال مبنی بر تصمیم ایران و روسیه برای راه‌اندازی کارخانه‌ای با قابلیت ساخت ۶ هزار پهپاد

وقوع زمین‌لرزه ۷ و ۷ دهم ریشتری در ترکیه، کناره‌گیری وزیر دفاع اوکراین و ادعای وال استریت ژورنال مبنی بر تصمیم ایران و روسیه برای راه‌اندازی کارخانه‌ای با قابلیت ساخت ۶ هزار پهپاد از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛


به گزارش ایلنا، وزیر امور خارجه تاکید کرد: در نیکاراگوا، ونزوئلا و کوبا و دیدار با مقامات عالی، همبستگی کشورهای مستقل و استراتژیک غرب آسیا و آمریکای لاتین مورد تاکید بود.

– وزیر دفاع اوکراین در آینده نزدیک این سمت را ترک می‌کند.

– روزنامه «وال ‌استریت ژورنال» مدعی اعزام یک هیأت ایرانی به روسیه با هدف ارزیابی ساخت کارخانه‌ای با قابلیت تولید شش هزار پهپاد طراحی شده توسط این کشور به منظور استفاده روسیه در جنگ اوکراین شد.

–  مرکز تحقیقات زمین‌شناسی آلمان اعلام کرد که زمین‌لرزه‌ای به بزرگی هفت و هفت دهم ریشتر بامداد امروز -دوشنبه- مرکز ترکیه را لرزاند.

– رئیس‌جمهوری ترکیه در پی وقوع زمین‌لرزه هفت و هفت دهم ریشتری در این کشور، گفت که سازمان مدیریت حوادث و فوریت‌های اضطراری ترکیه (آفاد) برای کمک به آسیب‌دیدگان در حالت آماده‌باش است.

–  منابع رسمی ترکیه اعلام کردند که شمار کشته‌های زمین‌لرزه هفت و هفت دهم ریشتری بامداد امروز -دوشنبه- در این کشور به ۷۶ نفر رسیده است.

 

 


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا