فرهنگ

عربستان، مجوزهای حج آینده را از ۲۶ اردیبهشت صادر می‌کند


عربستان قرار است مجوزهای حج تمتع را از نیمه شوال هم‌زمان با ۲۶ اردیبهشت‌ماه صادر کند و زائران کشورهای مختلف پس از صدور ویزا و انجام سایر مراحل، می‌توانند عازم سرزمین وحی شوند.

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، حج تمتع آینده در پنج گروه قیمتی پیش‌بینی خواهد شد و به نظر می‌رسد از روزهای پایانی بهمن‌ماه نام‌‌نویسی از متقاضیان حج تمتع آغاز شود.

لغو محدودیت‌های کرونایی در حج آینده

همچنین با توجه به اینکه عربستان محدودیت‌های کرونایی را لغو و بیش از ۲ میلیون زائر در حج آینده شرکت خواهند کرد، به نظر می‌رسید که اعزام زائران به سرزمین وحی زودتر صورت گیرد. اما عربستان قصد دارد همچون گذشته زائران را پذیرش کند و حتی درصدد است تا با تبلیغات، زائران حج تمتع را به حضور در سایر شهرهای عربستان تشویق کند.

صدور مجوزهای حج از نیمه شوال

البته سعودی‌ها قرار است صدور مجوزهای حج را از نیمه شوال آغاز کنند. بر همین اساس، از ۲۶ اردیبهشت مجوزهای لازم برای تشرف زائران کشورهای مختلف به حج تمتع صادر می‌شود و پس از صدور ویزا و انجام سایر مراحل، پذیرش حجاج کشورهای مختلف آغاز خواهد شد.

هر ساله زائران پاکستانی، اندونزیایی، بنگلادشی، هندی و ایرانی به عنوان نخستین زائران حج تمتع از طریق فرودگاه‌های مدینه و جده وارد عربستان می‌شوند. البته با توافق صورت گرفته، در حج آینده فرودگاه طائف نیز برای ورود زوار ایرانی پیش بینی شده است.

به گزارش فارس، حج تمتع ۱۴۰۲ با حضور ۸۷ هزار و ۵۵۰ ایرانی برگزار می‌شود.

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا