بین الملل

نه بایدن نه ترامپ؛ آمریکایی‌ها رئیس جمهوری دیگر می‌خواهند

یافته‌های یک نظرسنجی؛

یافته‌های یک نظرسنجی نشان می‌دهد که رقابت احتمالی رئیس جمهور کنونی و سابق آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ این کشور، رقابتی چندان جالب برای رای‌دهندگان نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، یافته‌های نظرسنجی واشنگتن‌پست و اِی‌بی‌سی حاکی از آن است که بیش از نیمی از رای‌دهندگان دو حزب اصلی آمریکا، نه جو بایدن، رئیس جمهور کنونی و نه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق این کشور را نامزدهای مورد نظر خود در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ می‌دانند.

در این نظرسنجی، ۵۸ درصد دموکرات‌ها و ۴۹درصد جمهوری‌خواهان می‌گویند که شخصی دیگر را به عنوان نامزد انتخاب خواهند کرد.

ترامپ در ماه نوامبر کارزار انتخاباتی خود را به طور رسمی آغاز کرد و بسیاری از کارشناسان انتظار دارند که او با مخالفت شدیدی از داخل حزب متبوعش مواجه شود. بایدن اما صرفا از تمایل خود برای حضور دوباره در کارزار انتخاباتی صحبت کرده اما تاکنون هیچکدام از دموکرات‌ها از برنامه خود برای به چالش کشیدن و رقابت کردن با او حرفی به میان نیاورده‌اند.

بر اساس این نظرسنجی، در انتخابات فرضی با درصد خطا ۳.۵ در شمارش آراء، ترامپ با نتیجه ۴۸ به ۴۵درصد، پیروز خواهد شد. همچنین ۴۲درصد از پاسخ‌دهندگان، نتایج فعالیت دوران ریاست جمهوری بایدن را تایید کرده و ۵۳درصد نیز از عملکرد وی رضایت ندارند. این نظرسنجی همچنین بازتاب روندی چشمگیرتر است و بر اساس آن، میزان رضایت از بایدن از ژوئن ۲۰۲۱ تاکنون همچنان کمتر از ۵۰درصد باقی مانده است.

برخی رسانه‌های آمریکایی این نتایج را غافلگیرکننده توصیف و اعلام کرده‌اند که باوجود عملکرد بهتر دموکرات‌ها در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا در نوامبر ۲۰۲۲، میزان رضایت از بایدن دستخوش تغییر چندانی نشده است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا