اقتصاد

احتمال بازگشت شرکت‌های سوئیسی به روسیه قوت گرفت

بر اساس نظرسنجی منتشر شده توسط موسسه تحقیقاتی کردیت سوئیس، حدود 6 درصد از شرکت‌های بزرگ سوئیسی که روسیه را به دلیل تحریم‌های غرب مرتبط با اوکراین ترک کرده‌اند، قصد دارند در سه سال آینده به این کشور بازگردند.


به گزارش ایلنا از راشاتودی، بر اساس نظرسنجی منتشر شده توسط موسسه تحقیقاتی کردیت سوئیس، حدود 6 درصد از شرکت‌های بزرگ سوئیسی که روسیه را به دلیل تحریم‌های غرب مرتبط با اوکراین ترک کرده‌اند، قصد دارند در سه سال آینده به این کشور بازگردند.

این گزارش نشان می‌دهد که حدود 4 درصد از شرکت‌های خرد، 3 درصد از شرکت های کوچک و 8 درصد از شرکت های متوسط ​​(SME) و تقریباً یک شرکت از هر چهار شرکت بزرگ سوئیسی روابط تجاری خود را با روسیه در سال 2022 متوقف کردند.

کردیت سوئیس با اشاره به اینکه تنش‌های ژئوپلیتیکی چالش‌هایی را برای شرکت‌های سوئیسی ایجاد کرده است، نوشت: تقابل غرب و روسیه حداقل در حال حاضر به دوران تجارت چندجانبه پایان داده است.

شرکت‌ها نه تنها تحت تأثیر تحریم‌ها، بلکه از عوارض گمرکی و سایر موانع غیرتعرفه‌ای مانند مقررات تدارکات دولتی رنج می‌برند.

در این گزارش آمده است: برخی از شرکت‌های بزرگ به‌ویژه در حال برنامه‌ریزی برای شروع یا از سرگیری فعالیت‌های تجاری در روسیه هستند. اینکه این طرح‌ها واقعاً اجرا شوند یا نه، به روند بعدی جنگ اوکراین بستگی دارد. 

این گزارش همچنین تاکید می‌کند که شرکت های خارجی که با شرکت‌های سوئیسی کار می‌کنند به طور کلی با تصویب تحریم‌های ضد روسیه توسط سوئیس مخالفت کرده ‌اند. بر اساس این نظرسنجی، حدود 40 درصد از شرکت‌های مورد نظر به دلیل حمایت از تحریم‌های بین‌المللی علیه مسکو، واکنش منفی شرکای تجاری خود را احساس کردند.

در این نظرسنجی 650 شرکت سوئیسی شامل 600 شرکت کوچک و متوسط ​​و 50 شرکت بزرگ شرکت داشتند.


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا