بین الملل

طالبان: آمریکا با دارایی‌های افغانستان برخورد سیاسی نکند

دولت موقت طالبان در واکنش به تصمیم رئیس جمهور آمریکا اظهار داشت واشنگتن با دارایی‌های افغانستان برخورد سیاسی نکند و هرچه زودتر آنها را آزاد کند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در نامه‌ای به کنگره این کشور، دستور خود درباره دارایی‌های افغانستان را تمدید کرده است.

وی در این نامه گفته است باتوجه به بحران گسترده انسانی و احتمال فروپاشی اقتصادی افغانستان چنین تصمیمی را گرفته است.

جو بایدن سال گذشته با صدور فرمانی اجرایی نیمی از دارایی‌های مردم افغانستان را به نفع خانواده کشته‌شدگان حملات 11 سپتامبر مصادره کرد.

دولت موقت طالبان در واکنش به اقدام تازه آمریکا تاکید کردهفت میلیارد دلار ذخایر ارزی افغانستان متعلق به مردم است و باید آمریکا این دارایی‌ها را آزاد کند.

«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی دولت موقت طالبان گفت: «ذخایر ارزی یا اموال مردم افغانستان که از طرف آمریکا غصب شده مال مردم افغانستان است و نباید با آن بر خورد سیاسی شود. ما خواستار این هستیم که امانت مردم افغانستان را ضایع نکنند».

از سوی دیگر وزارت دارایی افغانستان نیز بحران اقتصادی کنونی این کشور را به تحریم‌ها و مسدود شدن دارایی‌های افغان‌ها مرتبط می‌داند.

اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان نیز اظهارداشت مسدود ماندن دارایی‌های افغانستان اثر بدی بر تجارت این کشور گذاشته است.

انتهای پیام/.

منبع خبرگزاری تسنیم

آگهی
دکمه بازگشت به بالا