سیاسی

به جای حذف دلال‌بازی از بازار خودرو، دولت دلال خودرو در بورس شده است

نماینده مردم خمین در مجلس یازدهم با انتقاد از قیمت سرسام آور خودرو گفت: دولت به جای حذف دلال بازی از بازار خودرو، خود دلال خودرو در بورس شده است، عملکرد دولت در بورس خودرو منافع چه کسانی را تامین می کند؟

نظری در تذکر شفاهی:


به گزارش ایلنا، علیرضا نظری در نشست علنی امروز (دوشنبه ۱۷ بهمن‌ماه) مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد فجر انقلاب و همچنین تسلیت به مناسبت رحلت حضرت زینب (س)، در تذکر شفاهی خطاب به وزرای امور اقتصادی و دارایی و صمت گفت: قرار بود در این دولت بازار خودرو ساماندهی شود، اما به جای حذف دلال بازی در حوزه خودرو، دولت خود دلال خودرو در بورس شده است! و تنها منافع خودروسازان را از جیب مردم تامین می کند.

نماینده مردم خمین در مجلس یازدهم با بیان اینکه مردم می گویند تاکنون دلال ها می خوردند و هم اکنون دولت! ادامه داد: عملکرد دولت در بورس خودرو چه نفعی برای طبقه متوسط و ضعیف جامعه به دنبال داشته است؟ قیمت خودرو هم که سر به آسمان گذاشته و هر کسی که پول بیشتری داشته باشد، می تواند صاحب خودرو شود. چه کسانی پشت تصمیمات دولت قرار گرفته و منتفع می شوند؟

وی در تذکری خطاب به وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: شرکت صنایع نخ خمین در راستای سیاست اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی به بخش خصوصی واگذار شده است، اما به دلیل اشکالات اساسی در این واگذاری در مرز تعطیلی کامل و تاخیر چند ماهه حقوق کارگران قرار گرفته است. قرار بود با این واگذاری، تولید رونق یابد و بیش از یک هزار شغل ایجاد شود! از این رو تقاضای صدور بازنگری در واگذاری مذکور را دارم.

نظری در تذکری خطاب به وزیر نفت افزود: چند بار برای اصلاح تعرفه گاز مصرفی بخش های خمین با وزارتخانه تحت امر جنابعالی مکاتبه داشتم تا تعرفه گاز مصرفی یکی از بخش های خمین همانند بخش همجوار با تعرفه ۱ محاسبه شود، سرمای هوای در بخش مذکور اگر بیشتر نباشد، کمتر نیست، چرا باید برای یک خانواده ۲ نفره قبضی نزدیک به ۲ میلیون تومان صادر شود.


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا