شهرستان ها

۱۹۹ واحد تولیدی خراسان جنوبی به چرخه تولید بازگشت

بیرجند- استاندار خراسان جنوبی گفت: ۱۹۹ واحد تولیدی استان در دولت سیزدهم به چرخه تولید بازگشته و زمینه ‌ساز اشتغال دو هزار نفر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعت ظهر دوشنبه در جریان سفر به شهرستان نهبندان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۱۹۹ واحد تولیدی استان در دولت سیزدهم به چرخه تولید بازگشته و زمینه ساز اشتغال دو هزار نفر شده است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه نهضت فعال‌سازی طرح‌های تولیدی راکد در سطح کشور و خراسان جنوبی با استقرار دولت سیزدهم آغاز شده است، بیان کرد: ما در خراسان جنوبی ۳۶۰ واحد تولیدی راکد و نیمه تعطیل داشتیم.

بازگشت واحدهای تولیدی راکد به چرخه اشتغال‌زایی

قناعت ادامه داد: با راه‌اندازی نهضت فعال‌سازی واحدهای راکد در معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری از مجموع ۳۶۰ واحد راکد، ۱۹۹ واحد به چرخه تولید بازگشته و زمینه‌ساز اشتغال ۲ هزار نفر شد.

وی با اشاره به بازدید خود از یک واحد سنگ‌بری در نهبندان، گفت: این واحد سنگ‌بری هم از طرح‌های راکد بود که با پیگیری‌های مختلف توسط مجموعه استانداری، فرماندار و امام جمعه شهرستان صورت گرفته شاهد فعال شدن مجدد آن هستیم.

استاندار خراسان جنوبی افزود: این طرح از جمله واحدهای راکدی بود که با سرمایه گذاری ۲۵۰ میلیارد تومانی و اشتغال مستقیم برای ۱۵ نفر به چرخه تولید بازگشته است.

قناعت گفت: سرمایه گذار مشکلاتی از جمله تأمین سرمایه در گردش و تسهیلات داشت که با تماس با بانک‌های مختلف قول‌هایی برای رفع مشکل سرمایه گذار گرفتیم.

سهم نهبندان از پروژه‌های افتتاحی دهه فجر ۱۲۳ پروژه است

قناعت با بیان اینکه امروز توفیقی شد که علاوه بر دیدار با مردم نهبندان در آئین افتتاح و کلنگ‌زنی چند طرح عمرانی، خدماتی و اقتصادی شرکت کنیم، بیان کرد: از هزار و ۲۵۲ پروژه‌ای که در دهه فجر در سطح استان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود، سهم شهرستان نهبندان ۱۲۳ پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۴۸ میلیارد تومان است

وی گفت: از مجموع ۱۲۳ پروژه در نهبندان، ۱۱۳ پروژه افتتاح و ۱۰ پروژه هم آغاز عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی ادامه داد: از مجموع ۱۱۳ پروژه افتتاحی دهه فجر نهبندان ۳۰ پروژه شهری و ۷۳ پروژه روستایی است.

گاز رسانی به چهار روستای مرزی

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به افتتاح چند پروژه شاخص شهرستان نهبندان در جریان سفر به این منطقه، افزود: افتتاح پروژه گازرسانی به روستای شهید هاشمی‌نژاد به نمایندگی از طرح گازرسانی به چهار روستای ۲۰ خانوار نهبندان با مجموع اعتبار ۱۳۲ میلیارد تومان و همچنین عملیات اجرایی گازرسانی به پاسگاه‌های مرزی با اعتبار بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان انجام شد.

قناعت همچنین از افتتاح ۱۲ کیلومتر خط فشار متوسط برق به نمایندگی ۱۱ طرح برق‌رسانی با اعتبار ۱۵ میلیارد و ۸۳۲ میلیون تومان در شهرستان نهبندان خبر داد و بیان کرد: یک واحد ترمینال ضبط پسته ۵۰۰ تنی با اعتبار ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان نیز به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به بازدید خود از محل پروژه احداث پست ۴۰۰ کیلوولت نهبندان که عملیات اجرایی آن در هفته دولت امسال و همزمان با روز نهبندان آغاز شده، گفت: این طرح پیشرفت قابل توجهی داشته است.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: طی تماس تلفنی با مسئولان متولی در سطوح ملی و آخرین وضعیت اقدامات و برنامه‌ها این خبر خوش را به مردم می‌دهیم که تجهیزات این پست خریداری و انعقاد قرارداد ساخت ترانس با نیروهای بومی کشور بسته شده است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا