ورزش

رقابت‌های آزاد پاراتکواندو ترکیه| کسب ۵ مدال برای دختران پاراتکواندو

رقابت‌های آزاد پاراتکواندو ترکیه با کسب ۵ مدال طلا، نقره و برنز برای تیم ملی پاراتکواندو کشورمان به اتمام رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو، رقابت‌های آزاد پاراتکواندو ترکیه در شهر استانبول با حضور 107 تکواندوکار، امروز(دوشنبه – 17 بهمن ماه) در گروه بانوان برگزار شد که نمایندگان ایران صاحب 5 مدال ارزشمند طلا، نقره و برنز شدند.

مریم عبدالله‌پور در وزن 47- کیلوگرم و مهتاب نبوی در وزن 57- کیلوگرم کلاس k41 به مدال طلا رسیدند؛ روزا ابراهیمی در وزن 57- کیلوگرم و لیلا میرزایی در وزن 65+ کیلوگرم به مدال نقره دست یافتند و رومینا چمسورکی در وزن 65- کیلوگرم به مدال برنز رسید.

در وزن 47- کیلوگرم، مریم عبدالله‌پور  دور نخست مقابل بورشا از ترکیه با نتیجه 13 بر 6 پیروز شد‌ و به فینال راه یافت. این بازیکن در دیدار پایانی با برتری 6 بر 3 مقابل ایساکووا از ازبکستان صاحب گردن آویز طلا شد.

در وزن 57- کیلوگرم، روزا ابراهیمی ابتدا به مصاف نور حنیفه از ترکیه رفت و با نتیجه 7 بر صفر او را شکست داد و راهی فینال شد. او در فینال بازی را 10 بر 7 به قمزه از ترکیه واگذار کرد و نایب قهرمان این دوره از مسابقات شد.

رومینا چمسورکی در وزن 65- کیلوگرم ابتدا دنیلا از مکزیک را 2 بر یک شکست داد، اما در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 12 بر صفر مغلوب مونرو نایب قهرمان المپیک 2020 توکیو  از انگلستان شد و به مدال برنز رسید.

در وزن 65+ کیلوگرم، لیلا میرزایی در دور نخست با نتیجه 5 بر 2 نایموا قهرمان پارالمپیک توکیو 2020 از ازبکستان را شکست داد. میرزایی در نیمه نهایی 5 بر 2 جلنا از صربستان را شکست داد و راهی فینال شد. نماینده کشورمان در فینال با تراس دیل از بریتانیا رو به رو شد و در دیداری نزدیک با نتیجه 4 بر 3 شکست خورد و نقره‌ای شد.

همچنین در کلاس K41، مهتاب نبوی به دلیل حضور نداشتن حریفی در وزن 57- کیلوگرم، به مدال طلا رسید.

 مهدیه حسینی و نرگس جوادی در وزن 52- کیلوگرم  با شکست برابر حریفان از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

هدایت تیم ملی تکواندو بانوان برعهده عاطفه کشاورز به عنوان سرمربی است؛ زهرا حسینی به عنوان مربی وی را همراهی می‌کند.

انتهای پیام/

منبع خبرگزاری تسنیم

آگهی
دکمه بازگشت به بالا