شهرستان ها

برگزاری جشنواره«لبخند سرعین»/رویدادهای فرهنگی و سینمایی متنوع بود

اردبیل – معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: جشنواره فرهنگی و هنری «لبخند سرعین» در شهر توریستی سرعین شروع به کار کرد.

سعید نوریان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در کنار برگزاری این جشنواره در ایام الله دهه فجر برنامه‌های متنوع دیگری در واحد هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد تا علاقمندان از این برنامه‌ها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اختتامیه جشنواره استانی نمایش یک نفره «نقشینه» با حضور ۸ گروه نمایشی برگزار شد، خاطرنشان کرد: از منتخبان این جشنواره در اردبیل تجلیل به عمل آمد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل ادامه داد: جشنواره تئاتر مرزداران در بیله سوار برگزار می‌شود و قرار است از آثار برتر نمایشی نیز در این جشنواره تجلیلی شایسته انجام شود.

نوریان با بیان اینکه جشنواره هنرهای تجسمی نیز تا ۲۸ بهمن ماه در مجتمع فدک در حال برگزاری است، گفت: ۳۰ اثر از هنرمندان رشته تجسمی در این رویداد آثار خود را در معرض دید قرار داده اند.

وی از برگزاری جشنواره سرودهای انقلابی در همه شهرها و برپایی جشن انقلاب در مناطق مختلف استان خبر داد و بیان کرد: به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شب شعر در شهرهای مختلف استان اردبیل با حضور شعرا و ادبا در حال برگزاری است.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل حضور موفق چهار گروه نمایشی از استان را در جشنواره تئاتر فجر یادآور شد و تصریح کرد: علی حسن زاده در بخش نمایشنامه نویسی، فرشید سلامت در بخش بازیگری مرد، پریسا صدایی آذر در بخش بازیگری زن و لیلا ندائی در بخش طراحی لباس با نمایش شاه اسماعیل توانستند در جشنواره فجر بدرخشند.

نوریان تنوع برنامه‌های حوزه هنری و سینمایی را در یک سال اخیر یادآور شد و بیان کرد: فعالیت‌های ما به گونه‌ای بوده که بر سایر حوزه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی سایه انداخته و ما تلاش کردیم با همراهی اصحاب رسانه برنامه‌های متنوعی را در حوزه‌های هنری و سینمایی برگزار کنیم.

امکان اکران فیلم در شهرستان‌ها فراهم نشد

وی ادامه داد: هشتمین دوره نمایش فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در اردبیل از امروز در دو سینمای قدس و انقلاب اردبیل آغاز می‌شود و تا ۲۴ بهمن اکران ۱۶ فیلم منتخب این جشنواره را در این سینماها شاهد خواهیم بود.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل اضافه کرد: اکران فیلم‌های منتخب جشنواره فجر در این استان در سه سئانس و ساعات ۱۶،۱۸ و ۲۰ به همراه نقد این آثار در لابی سینماها انجام می‌شود تا علاقمندان بیشتر با این آثار و تکنیک‌های هنری آن آشنا شوند.

نوریان فروش بلیط را از طریق سایت‌های مختلف به ویژه سایت «گیشه ۷» به قیمت ۲۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: ما پیشنهاد اکران فیلم در شهرستان‌ها را دادیم اما با توجه به شرایط حساس اکران فیلم‌ها در جشنواره که برای اولین بار رخ می‌دهد سازمان سینمایی چندان تمایلی به این پیشنهاد نشان نداد.

وی افزود: ما پیشنهاد داده بودیم که حداقل به غیر از دو سینمای اردبیل در پارس آباد و مشگین شهر نیز فیلم‌ها اکران شود که مورد موافقت قرار نگرفت و قرار شد تا تنها در دو سینمای منتخب مرکز استان این فیلم‌ها اکران شود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا