شهرستان ها

۷۵ درصد تعهدات اشتغال در اردبیل محقق شده است

اردبیل- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: ۷۵ درصد تعهدات اشتغال دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل در سال‌جاری تحقق یافته است.

بهروز رحیم‌زاده در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: به صورت دقیق ثبت اطلاعات افراد مشغول به کار شده در واحدهای تولیدی، صنعتی و یا حوزه‌های کشاورزی، گردشگری و خدمات به ثبت رسیده و ما سعی می‌کنیم این اطلاعات را مورد رصد و پایش دقیق قرار دهیم.

وی تصریح کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی استان موظفند هرگونه اشتغال جدید را همراه اطلاعات افراد و مشخصات پوشش بیمه‌ای آنها در سامانه رصد ثبت کرده و ما تعهد اشتغال سالانه را به صورت دقیق و با همکاری دستگاه‌های اجرایی به مرحله عملیاتی برسانیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: بعد از ثبت اطلاعات در سامانه رصد، از طریق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صحت‌سنجی و پایش دقیق این اطلاعات حتی با حضور در محل اشتغال و نظارت مؤثر انجام می‌شود تا کار مرحله به مرحله پیش رفته و اشتغال تحقق یافته را به معنای واقعی شاهد باشیم.

رحیم‌زاده افزود: عده‌ای سعی می‌کنند به این آمار و اطلاعات دقیق خدشه و یا شبهه‌ای را وارد کنند در حالی که ما آمادگی داریم تمام اطلاعات صحت‌سنجی شده و دقیق را در اختیار رسانه‌ها قرار دهیم تا به ازای شغل ایجاد شده، فرد مورد نظر را مورد پیگیری قرار دهند تا اشتغال او به اثبات برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: به هیچ وجه در این سامانه اطلاعات به صورت ناقص و یا غیرواقعی بارگذاری نمی‌شود بلکه بر اساس کد ملی افراد شاغل، اطلاعات ثبت شده و ما شاهد اشتغال جدید با ثبت اطلاعات دقیق آمار بیمه‌ای هستیم.

رحیم‌زاده اضافه کرد: دستگاه‌های متولی بخش صنعت، کشاورزی، گردشگری و حوزه خدمات موظف هستند به صورت روزانه اطلاعات اشتغال خود را در این سامانه اعلام کنند و ما نیز از طریق وزارتخانه کاستی‌ها و مشکلات به وجود آمده این سامانه را برطرف کرده و نسبت به به‌روزرسانی آن اقدام می‌کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل بیان کرد: سعی ما بر این است که تا پایان امسال تمام تعهدات اشتغال استان در حوزه‌های مختلف به نتیجه رسیده تا ما بتوانیم به صد درصد تعهد اشتغال در بخش‌های مختلف به درستی عمل کنیم.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا