بین الملل

السودانی در دیدار با لاوروف: مایل به تداوم روابط با دوستان هستیم


نخست وزیر عراق که میزبان وزیر امور خارجه روسیه بود، گفت که بغداد تمایل دارد به روابط خود با دوستان ادامه دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه که در بغداد حضور دارد، به دیدار محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق رفت.

خبرگزاری رسمی عراق (واع) گزارش داد، لاوروف در این دیدار گفت که روسیه مایل به ادامه روابط دوجانبه مسکو-بغداد و گسترش آن در زمینه‌های مختلف است.

وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه امنیت و ثبات عراق برای مسکو حائز اهمیت است، از تلاشهای عراق در مبارزه با تروریسم و نقش آن در کاهش تنش در منطقه قدردانی کرد.

السودانی هم با تأکید بر تمایل عراق بر تداوم روابط با دوستان، گفت: دولت در زمینه روابط خارجی، از نقطه نظر منافع متقابل و شراکتهای دائمی عمل می‌کند.

در این دیدار بر تقویت و تداوم تماس و هماهنگی اطلاعاتی بین دو کشور در زمینه مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی تأکید شد.

لاوروف پیش از این هم به دیدار نوری المالکی رئیس ائتلاف دولة القانون و نخست وزیر اسبق این کشور رفت. طرفین در این دیدار آخرین تحولات سیاسی و امنیتی و مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای و آینده روابط دوجانبه مسکو-بغداد را بررسی کردد.

المالکی با تأکید بر لزوم ارتقای همکاری اقتصادی بین دو کشور، گفت: عراق در تلاش است تا با همه کشورهای جهان روابط متوازنی داشته باشد تا منافع مشترک محقق شود.

نخست وزیر اسبق عراق درباره جنگ روسیه و اوکراین تصریح کرد: باید با پایبندی به قواعد حقوق بین‌الملل و تشریک مساعی، راهکار سیاسی و دیپلماتیکی [برای حل این بحران] پیدا شود؛ به نحوی که استقلال، حاکمیت و همزیستی مسالمت‌آمیز بین آنان حفظ شود.

وی همچنین از مواضع حمایتی روسیه از عراق در جریان جنگ با تروریسم و تأمین امنیت اراضی این کشور قدردانی کرد.

لاوروف هم ضمن اعلام حمایت روسیه از عراق، گفت که مسکو در پی ارتقای همکاری به ویژه در زمینه‌های اقتصادی، نظامی و زیرساختهاست.

پایان پیام/

 


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا