بین الملل

منبع سوری ادعای نتانیاهو را تکذیب کرد

در ارتباط با زلزله بامداد امروز؛

یک مقام سوری ادعای نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر درخواست کمک دمشق از این رژیم را به شدت تکذیب کرد.

به گزراش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، یک منبع رسمی سوریه ادعای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره درخواست کمک دمشق از این رژیم در پی وقوع زلزله شدید را تکذیب کرد.

منبع مذکور افزود: اگر نتانیاهو درخواست کمکی نیز دریافت کرده باشد، مسلماً از جانب دوستان خود در گروه های تروریستی داعش و جبهه النصره دریافت کرده است.

این منبع سوری ادامه داد: رژیم صهیونیستی عامل اصلی ویرانی ها و تنش در منطقه است و مقامات این رژیم آخرین کسانی هستند که اجازه دارند درباره ارائه کمک صحبت کنند و این توهین آمیز است که نتانیاهو از حادثه زلزله برای گمراه کردن افکار عمومی و سرپوش گذاشتن بر سیاست های متجاوزانه، بهره برداری می کند.

گفتنی است بامداد امروز در پی وقوع زلزله، وزارت بهداشت سوریه اعلام کرد که تعداد تلفات زمین لرزه به ۴۶۱ فوتی و ۱۳۲۶ زخمی افزایش یافته است که بیشتر آنها در لاذقیه، حلب، حماه و طرطوس بوده اند. در جریان این زمین لرزه ۷.۸ ریشتری ساعت ۰۴:۱۷ بامداد خسارت های زیادی به ساختمان‌ها وارده شد و تیم‌های نجات و جستجو در حال آوار برداری و نجات کسانی هستند که در زیر آوارها گرفتار شده‌اند. این حادثه مرگبار واکنش‌های گسترده‌ای را به همراه داشته و رهبران کشورهای مختلف با ملت های سوریه و ترکیه ابراز همدردی کرده‌اند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا