شهرستان ها

حضرت زینب (س) تابلویی زیبا از زن مسلمان ترسیم کرده است

ساری- معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران از حضرت زینب (س) به عنوان اسوه و الگوی زن مسلمان یاد کرد و گفت: این حضرت تابلویی زیبا از زن مسلمان ترسیم کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله سلگی شامگاه دوشنبه درهمایش طلایه داران تبیین در آمل با تسلیت رحلت حضرت زینب (س) اظهار داشت: حضرت زینب (س) در رویداد مهم تحولی تاریخ نقش مهمی در تبیین و روشنگری جامعه داشته است.

وی از حماسه عاشورا به عنوان تراژدی بزرگ تاریخ بشریت ذکر کرد و گفت: حضرت امام حسین (ع) رسالت بزرگی برای نجات انسان‌ها انجام داد و حضرت زینب (س) به عنوان یکی ازقهرمانان این حماسه تاریخی نقش خود را به خوبی ایفا کرده است.

وی ادامه داد: حضرت زینب (س) پیام آور بزرگترین انقلاب تاریخ و عاشورا شد و سمبل زن شیعی و مسلمان بوده که باید به جهانیان معرفی شود.

سلگی با اظهار اینکه طی ماه‌های گذشته با شعار بیراهه زن و زندگی تصویر غلطی از زنان در جامعه ارائه شده است، گفت: حضرت زینب (س) منظومه و تابلویی از زن مسلمان در جامعه به شمار می‌رود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران با اظهار اینکه در هیچ مکتبی جز اسلام زن جایگاهی ندارد، گفت: کسانی که به نام و شعار زن، زندگی و آزادی بیشترین ساختارشکنی را انجام دادند در حالی که زن اصیل و واقعی در مکتب ما حضرت زینب (س) به شمار می‌رود که نماد اسوه زن مسلمان محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: عاشورا در مکتب و اعتقادات شیعی ما مجموعی از فضائل و پیام خونرنگ آن جهان شمول است و زیبایی‌های نظیر آزادیخواهی، عدالت و ایثار در عاشورا جمع شده است.

وی با اظهار اینکه تلخ‌ترین اتفاقاًت هستی برای دردانه‌های هستی در عاشورا رخ داده است، گفت: همه مصیبت‌ها در عاشورا رخ داده است ولی هرجا حضرت زینب (س) حضور داشت تجلی مظلوم مقتدر بوده است.

معاون استاندار مازندران بیان کرد: آنچه ملت ایران را طی سال‌های گذشته و ایستگاه‌های مهم تاریخ عبور داده است، الگوگیری از قیام عاشورا و بصیرت بوده است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا